رزرو تالار

حتما تا به حال سردرد را تجربه کرده اید. سردرد اصلا خوشایند حلق و می تواند شما را از برنامه روزانه تان دور یواش و کارهایتان را دنبال بیندازد. هر شخص در طول زندگی خود دستخوش انواع مختلف سردرد می شود. یکی از گوناگون این سردردها، سردرد موکد و حالت تهوع است؛ یعنی همان سردردهایی که با احساس تهوع یا به عبارت سهل تر میل به استفراغ کردن، همراه هستند. تو این مقاله، به دلایل شایع سردرد موکد و حالت تهوع پرداخته شده است و درون آن از فدایی علائم ریشه ای و قطعی سردرد تو کنار روش های پیش گیری و علاج خواهید خواند. حتما بخوانید:درمان سردرد با ماساژ؛ ۶ راه ماساژ و آموزش کاربرد از خال های فشار۹ خوراکی که موجب تهییج سردرد و خلق کردن حملات میگرنی می شونددرمان سردرد هورمونی تو زنان، علائم و گوناگون سیاق های تداوی علائم و نشانه های سردرد شدید و حالت تهوع چیست؟

دلایل مختلفی برای ابراز سردرد همراه با تهوع وجود دارد. فداکار از این دلایل به شرح زیر هستند: آنفولانزا؛ سرماخوردگی؛ دی هیدراته شدن بدن (ناچیز آب شدن بدن)؛ بارداری؛ دریافتن های غذایی؛ شلوغی کافئین، نیکوتین و الکل در بدن. دلایل ابتلا به سردرد همراه با تهوع چیست؟



سردرد قلق بسیار رایجی است و تقریبا همگی آن را تجربه می کنند. اما گاهی این سردرد با حالت شکوفه همراه می شود. امکان پذیر است، رخداد چنین نوعی از درد، ریشه در مشکلاتی قطعی داشته باشد. سردردهای میگرنی، یکی از عمده ترین دلایل ابتلا بوسیله سردرد همراه با تهوع هستند. میگرن، دشوار رایجی است و در تمام نقاط جهان دیده می شود. برای مثال، درون کشور آمریکا از هر هفت نفر، یک بی همتا به میگرن دستخوش است.

سردردهای میگرنی، همراه با دردی متوسط یا شدید هستند. درد در این بیماری معمولا در یک جانب از عادت و با ریتمی مشخص و ناراحت کننده همراه است. یعنی هر وعده که فرد دچار سردرد میگرنی می شود، این درد درون یک سمت سر و با روندی متشابه دفعات قبلی بوسیله وقوع می پیوندد. خلال دستخوش شدن به سردردهای میگرنی، امکان به وجود آمدن مشکلات زیر بی قراری هست: حالت تهوع؛ استفراغ؛ حس بوسیله تلالو و صدا. دلایل متداول دیگر سردرد شدید و حالت تهوع چیست؟

علاوه کنار میگرن، دلایل دیگری هم برای دستخوش شدن به سردرد شدید و حالت تهوع وجود دارد. مثلا: سردرد خوشه ای؛ آنفولانزا، بیماری التهاب معده و روده (گاستروانتریت) یا سرماخوردگی ساده؛ دی هیدراته شدن بدن (کمتر آبی بدن)؛ مصرف بسیار از حد الکل، نیکوتین و کافئین؛ استرس، تشویش و افسردگی؛ حساسیت های غذایی؛ مسمومیت های غذایی؛ گلودرد استرپتوکوکی؛ دمل لوزه؛ علائم پیش از سر ماهیانه؛ بارداری؛

یکی دیگر از دلایل ابتلا به سردرد شدید همراه با تهوع، کاهش فشار خون است. سقوط و کاهش ضیق خون دلایلی بوسیله شرح دون دارد: غذا نخوردن به معادل کافی؛ استعمال متجاوز از اندازه داروهای دیابت؛ بلای ناگهانی های کبد و کلیه؛ اختلالات هورمونی؛ مصرف بیش از حد الکل؛ استفاده فداکار از داروها.

برای اینکه بتوانید با سردرد شدید و حالت تهوع مقابله کنید، باید با دلایل احتمالی این دشوار آشنا شوید. در بعضی از موارد، استفهام بوسیله این بغرنج حاجت به اقدامات فوری دارد.

داخل ادامه، بوسیله دلایل اکید تری ابتلا بوسیله سردرد شدید و حالت تهوع اشاره شده است: مصیبت های کلیوی؛ مالاریا؛ تب زرد؛ هپاتیت A؛ مننژیت؛ انکسار جمجمه؛ تومور مغزی؛ ضربه مغزی؛ آنوریسم یا رگ برآمدگی مغزی. چرا سردرد میگرنی باعث حالت تهوع می شود؟



براساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۳ ارتکاب شد، زیاد از ۶۰ درصد افرادی که به میگرن مشغول هستند، تهوع و استفراغ را اندوه امتحان می کنند. اما اجتماع پزشکی، هم چنان در پی یافتنِ ارتباطِ میانِ سردرد قطعی و حالت تهوع درون بیماران میگرنی است. یکی از دلایل محتمل این است که داخل میگرن، بخشی از خوش نویسی عصبی که کنترل استفراغ در دست آن است، تهییج می شود.

با اجرا پژوهشی درون سال ۲۰۱۴ ، پزشکان دریافتند در ملک منقاری-شکمی-میانی بصل النخاع (یا RVM) بیماران میگرنی، فعالیت هایی رخساره می دهد که احتمالا باعث بروز حالت تهوع می شود. فرضیه دیگر برای رخداد سردرد شدید و حالت تهوع به نشت سروتونین اشاره دارد. سروتونین، ماده ای شیمیایی است که در بروز تغییرات تو موارد مادون نقش دارد: حالت تهوع؛ خلق وخو؛ رفتارهای اجتماعی؛ اشتها؛ هاضمه؛ حافظه؛ خواهش جنسی.

بنا به تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ انجام شد، افراد مبتلا به میگرن، گاهی اوقات دستخوش کاهش سروتونین می شوند که مولود آن ابراز حالت تهوع شدید است. درمان سردرد شدید و حالت تهوع چگونه است؟

تداوی سردرد شدید و حالت شکوفه داخل گروی خودی لب و سبب این مشکل است. اگر لب سردرد، میگرن باشد، اقدامات زیر کارگر خواهد بود: کاربرد از داروهای مسکن؛ مقاربت درون مکانی ساکت و تاریک؛ قرار دادن پارچه ای گرم روی پیشانی؛ صبر دادن کمپرس سرد درون عقب گردن؛ استفاده از تداوی های مکمل متشابه طب سوزنی و آروماتراپی؛ استفاده داروهای ضدتهوع؛ تنفس هوای تازه؛ کاربرد غذاها ریختگی و در حجم کمتر. چه زمانی باید بوسیله پزشک مراجعه شود؟

اگر دچار سردرد شدید و تصادفی شده اید و سابقه سردردهای میگرنی غصه دارید، حتما باید به پزشک رجوع کنید. در صورتی که سردرد میگرنی و شکوفه با یک تروما خواه ضربه ناگهانی در روال همراه باشد، مراجعه به پزشک ضروری است. اگر سردرد موکد و حالت تهوع به ممارست زمان بدتر شد و یکی از علائم زیر هم با آن همراه بود، حتما به پزشک رجوع کنید: از دست اعطا کردن هوشیاری؛ تاری دید؛ تب؛ اشکال در دست افزار زدن؛ سرگیجه یا گیجی؛ سفت شدن عضلات گردن؛ استفراغ کردن گاه و بیگاه بیش از یک روز؛ ادرار نکردن متجاوز از هشت ساعت. جلوگیری از سردرد موکد و حالت تهوع چگونه است؟

همیشه امکان پیشگیری سردرد و تهوع حیات ندارد، اما به دستیار موارد کوچکتر امکان جلوگیری وجود دارد: ترک سیگار؛ کاهش مصرف الکل و کافئین؛ کاهش اثرات استرس از طریق مدیتیشن، یوگا و تلاش بخاطر زندگی کردن تو لحظه؛ نوشیدن مقادیر بیش آب؛ پرهیز از کاربرد غذاهایی که قبلا باعث تحریک سردردهای میگرنی شده اند؛ تعظیم رژیم غذایی سالم و متعادل؛ تعظیم بهداشت بخاطر جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا و التهابات روده و معده؛ راحتی دادن به چشم ها به دفعات زیاد در زمان کار کردن با رایانه؛ ورزش کافی و کم قیمت. تو فرجام

میگرن واقعی ترین عامل ابتلا به سردرد شدید و حالت تهوع است. نزول ضیق خون و کم آبی بدن هم از دلایل دیگری است که باعث این شاق می شود. تعدادی از دلایل ابتلا به این سردردها مانند تومور، مننژیت و آنوریسم جدی نمدار هستند و روی مغز اثر می گذارند. این مشکلات همراه با علائم دیگری تو بدن جلوه گر می شوند. چنانچه درباره دلایل ابتلا بوسیله سردرد جدی و حالت تهوع دچار تردید هستید و دقیقا موجب این مشکل را نمی دانید باید حتما بوسیله پزشک مراجعه کنید. تو ادامه بخوانید: درمان خانگی سردرد شدید و میگرن با ۱۱ راهکار سریع و واقعا حاصل بخش

مقالات صوتی مجموعه صوتی علائم، پیشگیری و درمان بلای ناگهانی ها صلح و صفا ارزشمندترین دارایی انسان است

9000تومان مشاهده علیه
  • ۹۸/۰۲/۲۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی