مرحلهی مقدماتی دومین دورهی رویداد تور استارتاپ جادهی حریر از ۲۱مهر۱۳۹۷ داخل پنج ایالت کرمان، شیراز، مشهد، تبریز و تهران شروعبهکار کرد و هشت تیم پذیرش۲۴ از کرمان، الفبا از شیراز، فنآسا از مشهد، هانیلی از تبریز و تیمهای اینپین، دیالوگ، سهسوتجابز و کریدورز از تهران به انتخاب داوران برای شریک شدن در فینال انتخاب شدند. تیمهای منتخب تو برنامهی شتابدهی آنلاین ۱۰۰ روزهای زیرنظر مربیان و منتورهایی از حوزههای متنوع کسبوکار راحتی گرفتند و درنهایت، فینال دومین دورهی استارتاپ جادهی ابریشم با حضور ۶ تیم برتر، مهمانان و سرمایهگذاران تویی و خارجی، مدیران استارتاپهای بزرگ و موفق، علاقهمندان و اصحاب رسانه ۱۲ و ۱۳اردیبهشت۱۳۹۸ درون تهران برگزار شد.
علیرضا جوزی، یکی از همبنیانگذاران استارتاپ جادهی ابریشم، داخل این رویداد گفت:امسال میزبان ۶ تیم گرامی و فینالیست رویداد بودیم که درمقابل داوران و حضار کسبوکار خود را معرفی کردند. همچنین، رویداد امسال به دو زبان فارسی و انگلیسی بود و تیمهای برتر به واژه انگلیسی نمایش داشتند.
قادر صادقی، همبنیانگذار استارتاپ جادهی حریر و سرپرست شتابدهی آنلاین رویداد گفت:برنامهی شتابدهی ۱۰۰ روزهی جادهی حریر بهدنبال اهداف نیازسنجی بازار، رابطه با سرمایهگذاران و نحوه نمو و توسعهی استارتاپها وجود که توانست جستجوگر شود. در این برنامه، از ۳۲ منتور در حوزههای روابطعمومی، منابع انسانی، بازاریابی، ارزشگذاری، جذب تنخواه و... کمک گرفته شد.
قادر صادقی صحبتهایش را اینچنین دنباله داد:کپیکردن استارتاپهای دیگر شاید نسخهی مناسبی بخاطر ایران نباشد. ما باید کسبوکارهای مناسب خود را داشته باشیم و قرار نیست همهجا سیلیکونولی شود.
سخنرانی مهدی نایبی، بنیانگذار الوپیک، دربارهی موضوع مدیریت نزاع داخل رکود اقتصادی بود. نایبی سخنرانی خود را با دو سؤال ابتدا کرد. او گفت:سؤالی که درحالحاضر مطرح میشود، این است که آیا باتوجهبه شرایط اقتصادی، امکان خروج از بحران وجود دارد خواه خیر؟ همچنین هیاهو بخاطر شرکت بزرگ خواه درحالرشد فرصت است یا تهدید؟
نایبی با اشاره به تحریمهای اخیر اپل گفت:ما به این فکر نکرده بودیم که یک روزی اپل دشمن ما شود و موافق منافع ما قرار گیرد. کلمات کلیدی امسال، تحکیم و تردستی است و شاید درون این سالهای سختی، ما بهاندازهی چندین سال رشد کردیم.
«کلوب یکمیلیونیها» عنوان آخرین پنل روز مقدمه رویداد استارتاپ جادهی حریر وجود که به اصطلاح انگلیسی با حضرت ژوبین علاقبند، مدیرعامل اسنپ و مهدی نایبی، مدیرعامل الوپیک و علیرضا صادقیان، مدیرعامل چیلیوری، برگزار شد. مدیریت این پنل نیز برعهدهی محمدرضا ازلی، همبنیانگذار تکراسا و استارتاپ جادهی حریر بود. در این پنل نیز، بوسیله تحریمهای شرکتهای آمریکایی و فشار آنها پهلو دیگر شرکتهای گیتی برای تحریم استارتاپهای ایران اشاره شد. براساس رویت پنلیستها، برای استارتاپهای بزرگ راهی بخاطر جذب سرمایهی خارجی بود ندارد و سرمایهگذارهای تویی نیز هنوز نتوانستهاند این خلأ را انباشته کنند. بهعلاوه، راسته بورس نیز هنوز آمادگی پذیرش ارزشگذاریهای استارتاپها را ندارد.
در این پنل، ژوبین علاقهبند به تأثیر افزایش ارزش سوخت کنار پلتفرمهای حملونقل رمز کرد و گفت:اگر نتوان سهمیهای بخاطر رانندگان این پلتفرمها پیدا کرد، گواه افزایش بها و استفادهی کمتر از آنها خواهیم بود. این پلفترمها درحالحاضر داخل پی راهی برای اخذ سهمیهی بنزین برای رانندگان براساس کیلومتر عروج هستند.
پس از صحبتهای خسروی تو روز دوم، Karl Krochmal به موضوع آیندهی حکم و اشتغال پرداخت و گفت:ما بوسیله رهبرانی حاجت داریم که پل بسازند، خیر اینکه دیوار بکشند. همچنین، شغلهایی که پایهی آن براساس الگوریتم است، بیشتر امکان دارد که بهوسیلهی رباتها تسخیر شوند
محمدرضا ازلی دربارهی جذب حامیان رویداد استارتاپ جادهی ابریشم نیز گفت:امسال، توانستیم ۷۸ حامی درون ۶ رویداد مختلف با متجاوز از ۲,۲۰۰ شرکتکننده داشته باشیم. رویداد استارتاپ جادهی حریر بهصورت کاملا داوطلبانه برگزار میشود و هزینههای رویداد ازطریق حامیان تأمین میشود. بهعلاوه، این رویداد ناسودبر است؛ یعنی اندوه مؤسسان و هم داوطلبان آن حقوق نمیگیرند و تمامی پولهای جذبشده در خود رویداد برای برگزاری و تیمها خرج میشود. شایان تذکر است بهزودی فهرست پولهای دریافتشده از حامیان و هزینههای سال گذشته و امسال را بهصورت عمومی بهمنظور شفافیت منتشر خواهیم کرد.
فینال دومین رویداد استارت جادهی ابریشم ۱۳اردیبهشت۱۳۹۸ برگزار شد و تیمهای فنآسا و سهسوتجابز و هانیلی بهترتیب به عناوین اول تا سوم رسیدند.بیشتر بخوانید:راننده اسنپ انگشتر برلیان را به صاحبش برگرداندبه پیشنهاد تپسی، دستورالعمل رفتار و ردیابی تو شرایط بحران تدوین میشودسهمیه بندی بنزین از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز میشود [بهروز رسانی: به تعویق افتاد]آیا اطلاعات ۴۰ میلیون کاربر کافه بازار هک شده است؟ [بروزرسانی: تایید آسیبپذیری]الوپست، سرو مشترک الوپیک و شریک شدن ملی پست، شناساندن شد
علیرضا جوزی، یکی از همبنیانگذاران استارتاپ جادهی ابریشم، داخل این رویداد گفت:امسال میزبان ۶ تیم گرامی و فینالیست رویداد بودیم که درمقابل داوران و حضار کسبوکار خود را معرفی کردند. همچنین، رویداد امسال به دو زبان فارسی و انگلیسی بود و تیمهای برتر به واژه انگلیسی نمایش داشتند.
قادر صادقی، همبنیانگذار استارتاپ جادهی حریر و سرپرست شتابدهی آنلاین رویداد گفت:برنامهی شتابدهی ۱۰۰ روزهی جادهی حریر بهدنبال اهداف نیازسنجی بازار، رابطه با سرمایهگذاران و نحوه نمو و توسعهی استارتاپها وجود که توانست جستجوگر شود. در این برنامه، از ۳۲ منتور در حوزههای روابطعمومی، منابع انسانی، بازاریابی، ارزشگذاری، جذب تنخواه و... کمک گرفته شد.
قادر صادقی صحبتهایش را اینچنین دنباله داد:کپیکردن استارتاپهای دیگر شاید نسخهی مناسبی بخاطر ایران نباشد. ما باید کسبوکارهای مناسب خود را داشته باشیم و قرار نیست همهجا سیلیکونولی شود.
سخنرانی مهدی نایبی، بنیانگذار الوپیک، دربارهی موضوع مدیریت نزاع داخل رکود اقتصادی بود. نایبی سخنرانی خود را با دو سؤال ابتدا کرد. او گفت:سؤالی که درحالحاضر مطرح میشود، این است که آیا باتوجهبه شرایط اقتصادی، امکان خروج از بحران وجود دارد خواه خیر؟ همچنین هیاهو بخاطر شرکت بزرگ خواه درحالرشد فرصت است یا تهدید؟
نایبی با اشاره به تحریمهای اخیر اپل گفت:ما به این فکر نکرده بودیم که یک روزی اپل دشمن ما شود و موافق منافع ما قرار گیرد. کلمات کلیدی امسال، تحکیم و تردستی است و شاید درون این سالهای سختی، ما بهاندازهی چندین سال رشد کردیم.
«کلوب یکمیلیونیها» عنوان آخرین پنل روز مقدمه رویداد استارتاپ جادهی حریر وجود که به اصطلاح انگلیسی با حضرت ژوبین علاقبند، مدیرعامل اسنپ و مهدی نایبی، مدیرعامل الوپیک و علیرضا صادقیان، مدیرعامل چیلیوری، برگزار شد. مدیریت این پنل نیز برعهدهی محمدرضا ازلی، همبنیانگذار تکراسا و استارتاپ جادهی حریر بود. در این پنل نیز، بوسیله تحریمهای شرکتهای آمریکایی و فشار آنها پهلو دیگر شرکتهای گیتی برای تحریم استارتاپهای ایران اشاره شد. براساس رویت پنلیستها، برای استارتاپهای بزرگ راهی بخاطر جذب سرمایهی خارجی بود ندارد و سرمایهگذارهای تویی نیز هنوز نتوانستهاند این خلأ را انباشته کنند. بهعلاوه، راسته بورس نیز هنوز آمادگی پذیرش ارزشگذاریهای استارتاپها را ندارد.
در این پنل، ژوبین علاقهبند به تأثیر افزایش ارزش سوخت کنار پلتفرمهای حملونقل رمز کرد و گفت:اگر نتوان سهمیهای بخاطر رانندگان این پلتفرمها پیدا کرد، گواه افزایش بها و استفادهی کمتر از آنها خواهیم بود. این پلفترمها درحالحاضر داخل پی راهی برای اخذ سهمیهی بنزین برای رانندگان براساس کیلومتر عروج هستند.
پس از صحبتهای خسروی تو روز دوم، Karl Krochmal به موضوع آیندهی حکم و اشتغال پرداخت و گفت:ما بوسیله رهبرانی حاجت داریم که پل بسازند، خیر اینکه دیوار بکشند. همچنین، شغلهایی که پایهی آن براساس الگوریتم است، بیشتر امکان دارد که بهوسیلهی رباتها تسخیر شوند
محمدرضا ازلی دربارهی جذب حامیان رویداد استارتاپ جادهی ابریشم نیز گفت:امسال، توانستیم ۷۸ حامی درون ۶ رویداد مختلف با متجاوز از ۲,۲۰۰ شرکتکننده داشته باشیم. رویداد استارتاپ جادهی حریر بهصورت کاملا داوطلبانه برگزار میشود و هزینههای رویداد ازطریق حامیان تأمین میشود. بهعلاوه، این رویداد ناسودبر است؛ یعنی اندوه مؤسسان و هم داوطلبان آن حقوق نمیگیرند و تمامی پولهای جذبشده در خود رویداد برای برگزاری و تیمها خرج میشود. شایان تذکر است بهزودی فهرست پولهای دریافتشده از حامیان و هزینههای سال گذشته و امسال را بهصورت عمومی بهمنظور شفافیت منتشر خواهیم کرد.
فینال دومین رویداد استارت جادهی ابریشم ۱۳اردیبهشت۱۳۹۸ برگزار شد و تیمهای فنآسا و سهسوتجابز و هانیلی بهترتیب به عناوین اول تا سوم رسیدند.بیشتر بخوانید:راننده اسنپ انگشتر برلیان را به صاحبش برگرداندبه پیشنهاد تپسی، دستورالعمل رفتار و ردیابی تو شرایط بحران تدوین میشودسهمیه بندی بنزین از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز میشود [بهروز رسانی: به تعویق افتاد]آیا اطلاعات ۴۰ میلیون کاربر کافه بازار هک شده است؟ [بروزرسانی: تایید آسیبپذیری]الوپست، سرو مشترک الوپیک و شریک شدن ملی پست، شناساندن شد
- ۹۸/۰۲/۲۳