رزرو تالار

راهنمای خرید بلیط هواپیمای کجاروبلیط چارتر چیست؟بلیط Open Jaw چیست؟چگونه بلیط جت را کنسل کنیم؟چگونه به صبر بلیط هواپیما تمهید کنیم؟چگونه بلیط هواپیما مناسب به اروپا رزرو کنیم؟بهترین زمان برای خرید بلیط کم ارزش جت چه زمانی است؟

در همین ابتدای کار، چنین شرایطی را تصور کنید: طبق روال معمولی و از قبل، بلیط جت  به منظور یک سفر موثر خواه تفریحی را تهیه کرده اید و در موعد مقرر درحالی که هواپیما در حال پرواز است، شما کاملا خونسرد و آرام روی صندلی خود نشسته اید که سرزده بااطلاع اقدام عجیب مهمانداران می شوید و شخص کناری شما توجهتان را بوسیله خودش دعوت می کند.

او نمی تواند حرکات خودش را کنترل کند، صحبت نمی کند و چشمانش را بسته است. حتی هنگامی که شما چند جنین او را نغمه می زنید، باز غصه پیوستگی خاصی نمی افتد و وقتی سیلان را با مهمانداران درون میان می‎ گذارید، آن ها آرام تو گوشتان می گویند: «متاسفیم... اما او مایه تسلی است...!»

به نظرتان این شرایط کاملا غیرمحتمل است؟ ابدار داخل اشتباهید! مشابه ائتلاف ذکرشده در سال ۲۰۰۷ بخاطر شخصی پیش آمد که با خطوط فلکی بریتانیا (British Airways) از «دهلی» به سمت «هیترو» پرواز می کرد. جالب است بدانید این بدوی باری تراشیدن که یک نفر در لحظه تصعید می میرد! فکر نکنید اگر تا به حال داخل یکی از پروازهایتان شخصی درون حین پرواز نمرده است، چیز مهمی را از دست داده اید یا از دنیا ظهر هستید؛ مرام از بیان این مطالب صرفا این است که در سیلان باشید اگر انحصاری در لمحه تصعید جان خود را از دست داد، دقیقا چه اتفاقی خواهد افتاد؟

شخصی در لحظه پرواز شدیدا مریض می شود؛ داخل دامنه اول چه اتفاقی خواهد افتاد؟

بیایید از اول ابتدا کنیم؛ هنگامی که انحصاری درون حین پرواز بوسیله شدت مریض شده خواه درون حال مرگ است، کادر پرواز چه کار کننده ایفا خواهند داد؟ پاسخ ساده است! یک خلبان پاسخ این سؤال را این اسلوب پیش روی کرد:ابتدا از همگی ما این سؤال را می پرسیم که آیا در هواپیما شخصی مجرب در اساس پزشکی حیات دارد یا نه؟ و اگر ناتندرست در حال مردن بود، خوش نویسی تصعید را عوض می کنیم تا او را نجات دهیم.

حتما با خود می پرسید که مسیر جت در چه جهتی و بوسیله لفظ چه مقصدی عوض خواهد شد؟ سؤال نیکوکاری است! خلبان این گونه پاسخ می دهد:اگر پرواز داخلی باشد، هواپیما بوسیله جانب نزدیک ترین فرودگاه دگرگونی مسیر خواهد عدالت تا تحقیق های پزشکی لازم برای بیمار انجام شود. اگر تصعید بین المللی باشد، نخست باید اقدامات لازم جهت فرود هواپیما ایفا شود. داخل این شرایط، فرود آمدن درون فرودگاه های ایالات متحده گزینه مناسبی خواهد بود، چرا که اقدامات لازم سریع تر عمل شده و کاغذبازی های کمتری پیش رو است. پس از فرود هواپیما مجددا اقدامات پزشکی لازم رخساره می پذیرد.

چه اتفاقی خواهد افتاد اگر هیچ راهی برای خلاصی یا زنده ماندن فرد بود نداشته باشد؟

محض شفاف سازی باید بگوییم از دیدن متخصص هیچ کس در هواپیما نمی میرد، چرا که به دلیل مسائل قانونی، خدمه تصعید نمی توانند مردن انحصاری را تو دم پرواز بوسیله صورت برملا اعلام کنند. از سوی دیگر، اگر پزشک ثانیه پرواز همچنین این مسئله را اخبار کند، مسئولان خطوط آسمانی شدیدا با وی تلاقی خواهند کرد. اگر شخصی واقعا در لحظه پرواز مرده باشد و هیچگاه متد دیگری بخاطر نجاتش وجود نداشته باشد، پرواز همچنان باید به مسیر خود امتداد دهد و این غرض بر عهده کادر پرواز است که تا زمان رسیدن به مقصد، لاشه را در کجا نگه داری کنند.شاید جسد تا فرود امدن به آماج روی صندلی خودش باقی بماند!

سازمان هوانوردی فدرال (FAA) قانون خاصی را مبنی بر محل نگه داری جسد در هواپیما تنظیم نکرده است؛ بنابراین روش های تلاقی با اجساد در هواپیما به نسبت خطوط هوایی، بیش متفاوت خواهد وجود و از آنجایی که وقوع این اتفاق به هیچ وجه معمول و رایج نیست، در خراج بیشتر کادر پرواز هنگام اتفاق این مورد نمی دانند چه مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش باید انجام دهند. درواقع، رایج ترین پاسخی که درون چنین مواقعی از کادر تصعید یا خلبان خواهیم شنید این است:«باید دستورالعمل پیشگام را سیلی کنم.»

درون گذشته، افرادی را که در لمحه پرواز جان خود را از مشت می دادند، به حال خویشتن روی صندلی شان رها می کردند تا زمانی که هواپیما به مقصد برسد و پس ازآن از آن مسئولان پزشکی جسد را جابه جا کنند. معمولا روی جسد یک پتو هم می انداختند تا سایر مسافران تا انتهای عروج بوسیله نعش خیره نشوند. لازم به ذکر است بعضی از خطوط هوایی، کاورهای مخصوص لاشه همراه خود دارند.

اما جدیدا اگر شخصی داخل وقت پرواز بمیرد، جسد به بخش «درجه یک» (First Class) هواپیما منتقل خواهد می شود؛ به این دلیل که صندلی های این جزء حزن فضای بیشتری دارند و بی آرامی اغلب اوقات خالی هستند؛ هر چند گاهی اوقات ممکن است مسافران درکنار جسد نشسته باشند؛ دقیقا مثل ماجرایی که در ابتدای مقاله تذکر شد و دوستمان در لحظه سفرش متوجه شد، یک جسد کنارش نشسته است!

اگر هیچ جای خالی درون هواپیما وجود نداشت و غرض به خشکی امدن این بود که جسد را نسبت به جای اصلی اش جابه جا کنند، در این شرایط خدمه باید مبتکرانه عمل کرده و از فضاهای دیگر جت استفاده کنند؛ فضایی همانند فضای دستشویی! قطعا استوار حلق که یک نعش را در دستشویی قرار داد، اما می استعداد آن را درون خلط مستراح گذاشت! یک مهماندار جت رمان جالبی تعریف می کند:یک بانو تو پرواز یکی از دوستانم جان خود را از دست داد. آن ها جسد را در پتو پیچیدند و روی زمین بین دو دستشویی فراغت دادند و به سایر مسافران اخبار کردند که در حال حاضر کسی نمی تواند از ارایش استفاده درنگ.

پس قضیه «بخش مخصوص اجساد» درون هواپیماها چیست؟

«بخش مخصوص اجساد» درون هواپیماها یک افسانه نیست! خطوط هواپیمایی سنگاپور زمانی هواپیماهایی درون جوانمردی داشت که از «سنگاپور» به سمت «نوارک» پرواز می کردند. هر کدام از این هواپیماها مجهز بوسیله بخش مخصوص اجساد بودند. ولی سنگاپور در سال ۲۰۱۳ تولید این هواپیماها را متوقف کرد و قطعات باقی مانده آن را نیز به فروش رساند. پس از این به بعد دیگر خبری از حصه مخصوص اجساد در هواپیماها نخواهد بود.

به نعوظ طاسی احتمال مردن شخصی داخل لمحه پرواز چقدر است؟

خیلی خیلی کم! طبق آمار MedAire (شرکتی که تماس های اضطراری پزشکی در حین تصعید را برقرار می کند) از تعداد ۲۰ هزار تماسی که در سال ۲۰۱۰ گرفته شد (آخرین سالی که آمار و ارقامش موجود بود)، تنها ۹۳ تک به اجل ختم شد و این تعداد فوت، از میان میلیاردها نفر که سالانه ازطریق خطوط هوایی عروج می کنند، حاصل شده است. پس با این حساب، احتمال به تصادم بزمین نشستن اجل فردی درون حین پرواز غلام و شما تقریبا صفر است.

ولی کریه ازاله با این دید هم به قضیه نگاه کنیم که شاید تاکنون این اتفاق در لحظه پرواز غلام و شما افتاده باشد و ما متوجه آن نشده باشیم. صرفا بخاطر حفظ کردن آرامش مسافران داخل طول پرواز، بسیار کمتر پیش می آید که خدمه تو تک اجل شخصی داخل طول پرواز گپ کنند. پس با این تفاسیر، دفعه سپس در پرواز حواستان را جمع کنید. اگر با بغل دستی خویشتن صحبت کردید یا از او چیزی خواستید و مطلقا هیچگاه پاسخی نشنیدید، سراسیمه نشوید. این ظن را بدهید که او بی نزاکت نیست؛ شاید راحت باشد!

اگر ترانه  خرید  بلیط جت اجنبی یا داخلی را دارید، با استعمال از موتور جستجوی پرواز کجارو می توانید کم قیمت ترین بلیط هواپیما به مقصد مورد دیدن خویشتن را یافته و از فروشنده های شریف خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:شگفت انگیزترین سواحل باکو برای تفریحات تابستانیدیدنی های ایران که قبل از ۳۰ سالگی باید ببینیدچگونه از ازدحام جمعیت در جاهای دیدنی استانبول فرار کنیم؟کلیدهای اضطراری هواپیما کدامند؟برترین لوکیشن های سریال Game of Thrones داخل کرواسی
  • ۹۸/۰۳/۰۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی