رزرو تالار

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

بوسیله گزارش همشهری آنلاین، متن کامل این بخشنامه بوسیله تطویل عرشه است: برابر گزارش های واصله، برخی از مراجع قضایی مبادرت به صدور رخصت بینوایی از خدمات کنسولی بوسیله منظور دستیابی به اشخاص تحت تعقیب در خارج از کشور می نمایند. درحالیکه بهره مندی از خدمات کنسولی از جمله حقوق مدنی هر بی نظیر است که مطابق ضابطه بنیادی (فصل سوم - حقوق پیرو) و دیگر قوانین مرتبط، از قبیل ماده ۹۵۸ قانون مدنی، بخاطر اتباع سرزمین تضمین شده است و داخل قوانین جاری کشور نیز تصریحی بر محرومیت افراد، اعم از متهمان و محکومان از این خدمات بود ندارد. بنابراین، خیر تنها مجوزی برای صدور اجازه بینوایی از این خدمات وجود ندارد، بلکه بوسیله نشانی مجازات حقیقی یا گوشمالی تبعی یا تکمیلی نیز نمی تواند مورد حکم دادگاه قرار گیرد؛ لذا مقتضی است مراجع قضایی از صدور فقره یا دستور محرومیت افراد از خدمات کنسولی خودداری کنند. در صورتی که قبلاً دستوری درون این ارتباط صادر گردیده، داخل اسرع وقت نسبت بوسیله بطلان آن اقدام شود. رؤسای کل دادگستری ها و دادسرای انتظامی قضات مسئول نظارت بر اجرای این بخشنامه هستند. واکنش باریکه

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه هنگام نامه ای خطاب بوسیله حجت الاسلام و المسلمین سرور ابراهیم رئیسی رییس پیل قضاییه با اشاره به نامه قبلی خود خطاب به ایشان متضمن درخواست  صدور تصویب نامه عدم محرومیت از خدمات کنسولی، از ایشان برای قبول این التماس و صدور بخشنامه اخیر تو این خصوص تشکر و قدردانی کرد.

درون این مجله آمده است: «پیرو روزنامه ارسالی تاریخ نویس ۱۳۹۸/۱۲/۲۸ متضمن بیان مشکلات حقوقی و قانونی محرومیت چندی از ایرانیان بیرون از کشور از دریافت خدمات کنسولی، و التماس اتخاذ تدابیر لازم برای حل این مشکل، لازم می دانم از صدور تصویب نامه صریح و قاطع جنابعالی مبنی بر «خودداری مراجع قضایی از صدور حکم خواه دستور بینوایی افراد از دریافت خدمات کنسولی» قدردانی کنم.»

 ظریف نیز با اشاره به اینکه صدور این بخشنامه اقدامی ارزشمند و منشاء آثار و برکات است آن را نشان دهنده دیدگاه نمودار در کنف قاطعانه از حقوق شهروندی و تاکید بر روزی مندی افراد از حقوق کنسولی خویشتن دانست و بخاطر رییس قوه قضائیه اشتی و توفیقات مستمر طلب کرد.
مدیاتک روز گذشته بیانیه ای جدید منتشر و ازطریق آن اخبار کرد قصد دارد ۱۸ مه ۲۰۲۰ (۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹) بخاطر معرفی محصولی جدید کنفرانسی آنلاین داخل چین برگزار کند. مدیاتک بوسیله روشنی گفته است رویداد پیش رو استراحت است محفلی بخاطر معرفی تراش ی جدید سری دایمنسیتی باشد. فعلا نام و مشخصات باریک بین خراش ی جدید مدیاتک را نمی دانیم؛ بااین حال، گزارش هایی منتشر شده اند که ادعا می کنند خراش ی یادشده به خ انواده ی دایمنسیتی ۸۰۰ دلبستگی دارد و با معروفیت دایمنسیتی ۸۰۰ پلاس از آن یاد می شود.

با این همه، گزارش های متاخر مدعی شده اند خراش ی دایمنسیتی ۸۰۰ پلاس به دایمنسیتی ۸۲۰ فایوجی (MediaTek Dimensity 820 5G)تغییرنام داده است. گفته می شود تراشه ی جدید مدیاتک درزمینه ی پردازش های مربوط بوسیله پردازنده ی مرکزی (CPU) می تواند بوسیله حداکثر سرعت کلاک ۲/۶ گیگاهرتز مشت پیدا یواش. داخل رویت داشته باشید مقیاس پیشین این تراشه، یعنی دایمنسیتی ۸۰۰، به حداکثر ۲ گیگاهرتز فرکانس پردازشی دست پیدا کرده بود. مدیاتک دایمنسیتی ۸۲۰ 5G احتمالا به هشت هسته ی سری کورتکس مهیا است

همچنین موافق همین گزارش، مدیاتک با اتکا پیاده شدن بینش مهندسانش سه سنخ هسته ی پردازشی تو تراش ی جدید جای داده است. ظاهرا دو هسته ی اصلی با فرکانس ۲/۶ گیگاهرتز و دو هسته ی دیگر با فرکانس ۲/۲ گیگاهرتز فعالیت می کنند و چهار هسته ی کوچک دیگر از فرکانس ۲ گیگاهرتز بهره می گیرند. براساس شایعه ها، مدیاتک سرود دارد داخل نمونه ۸۲۰ همچون مدل ۸۰۰ مجموعا از چهار هسته ی کورتکس A76 و چهار هسته ی کورتکس A55 کاربرد کند. همان طورکه رمز کردیم، داخل تراشه ی دایمنسیتی ۸۰۰ تمامی این هسته ها با فرکانس ۲ گیگاهرتز فعالیت می کنند. 

ازآنجاکه تراشه ی جدید احتمالا قرار است دایمنسیتی ۸۲۰ نامیده شود، ازلحاظ مشخصات فنی و توان های پردازشی خواهد توانست عملکردی بهتر از دایمنسیتی ۸۰۰ از خود برجای بگذارد. بااین حال برای کسب داده ها باریک بین درباره ی نحوه ی عملکرد دایمنسیتی ۸۲۰ 5G، بهتر است تا زمان معرفی کردن رسمی آن (دو روز دیگر) منتظر بمانیم. 

تو همین حین، برخی رسانه ها می گویند دایمنسیتی ۸۲۰ مدیاتک می تواند از صفحه ارائه فول HD با حداکثر قیمت نوسازی ۹۰ هرتز و حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه ی رم LPDDR4x پشتیبانی نرم. دایمنسیتی ۸۲۰ افزون براین به فناوری 5G مجهز خواهد بود. ظاهرا در این تراشه، از شبکه ی 5G مبتنی پیاده شدن امواج دارای بسامد والا ۶ گیگاهرتز (sub-6GHz 5G) استفاده شده است. دایمنسسیتی ۸۲۰ 5G خواهد توانست حداکثر سرعت دانلود و آپلود بوسیله ترتیب ۳/۵ و ۱/۲۵ گیگابیت پهلو نفس را نمایش دهد.

مدتی پیش، گوشی ردمی نوت ۱۰ شیائومی درون وب سایت موسسه مقررات چروک (TENAA) مشاهده شده بود. گفته می شود ردمی نوت ۱۰ قرار است بدوی گوشی جهان باشد که از تراشه ی دایمنسیتی ۸۲۰ 5G استعمال می کند. اگر این اتفاق نیفتد، احتمالا ردمی K30i 5G این عنوان را ازآنِ خویشتن خواهد کرد. از ردمی نوت ۱۰ شیائومی به عنوان اولین گوشی مجهز به تراشه ی جدید مدیاتک یاد می شود

ناگفته نماند خبر مربوط بوسیله تاریخ معرفی کردن دایمنسیتی ۸۲۰ را حساب کاربری رسمی مدیاتک در شبکه ی مدنی ویبو اخبار کرده است. ساعاتی پس از اطلاع دادن خبر، مدیرکل ردمی و استوار مقام شیائومی بوسیله عارض مجزا آن را در ورقه ی خود در ویبو بازنشر کردند تا بدین ترتیب، به شایعه های مربوط بوسیله بهره مندی گوشی شیائومی از این تراشه دامن بزنند. 

مدیاتک چند روز پیش رسما از خراش ای جدید با نشانی دایمنسیتی ۱۰۰۰ پلاسپرده برداری کرد که مخصوص گوشی های هوشمند پرچم دار است. این خراش توانایی پشتیبانی از صفحه ارائه ۱۴۴ هرتز و مقیاس HDR10 و AI-PQ را دارد. ناگفته نماند AI-PQ به منظور تنظیم بی درنگ دقت و سطح اثر جزیی و کنتراست و وضوح ویدئوهای 4K به لباس حقگو استفاده می شود.

درکنار این ها، دایمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس بوسیله نوعی فناوری خاص بوسیله اشتهار UltraSave مهیا است که باعث بهبود عمر دستگاه ازطریق کاهش کاربرد انرژی مودم 5G می شود. مدیاتک می گوید این خراش بوسیله لطف داشتن اتومبیل هایپرانجین ۲ عملکردی بهتر درزمینه ی گیمینگ از خویشتن برجای می گذارد. ویووآیکو Z1 که تاریخچه شناساندن اش بخاطر ۱۹ مه (۳۰ اردیبهشت) تعیین شده است، بدوی گوشی دنیا خواهد بود که از خراش ی دایمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس مدیاتک بهره می گیرد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ی تراشه متاخر مدیاتک چیست؟ آیا آن را رقیبی برای تراش های پرچم دار اسنپدراگون کوالکام می دانید؟بیشتر بخوانید:بحث قضا و قدر ترامپ با اینتل برای راه اندازی کارخانه درون گور آمریکاتراشه دایمنسیتی 1000 پلاس مدیاتک با پشتیبانی از نمایشگر ۱۴۴ هرتز معرفی کردن شدتراشه هلیو جی 85 مدیاتک رونمایی شدچیپلت ها الزاما روال مور را احیا نمی کنندچرا نباید بنچمارک ها را دستاویزی بخاطر سنجش عملکرد گوشی های هوشمند قرار داد؟
بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از دیلی میل، این مهمانخانه با یک میز و یک صندلی اولین مشتری خود را پذیرفت. این رستوران که «میزی بخاطر یک نفر» نام دارد، پیشخدمت ندارد و طعام مستقیما از آشپزخانه تو تو یک زنبیل متحرک بوسیله وسیله پاوند و قرقره به سمت میز مشتری می جوی. 

"راسموس پیرسون" آشپز این رستوران گفت: تو انتهای چفت و قرقره، میز و صندلی وجود دارد. ابتدایی زنبیل که بوسیله میز می رسد به میهمان نوشیدنی ارائه می بطی ء.

پیرسون افزود: پندار می کنم الان بسیاری علاقه مند بوسیله سفر باشند و از آنجا که در این شرایط نمی توانیم به مکان های امساک برویم، می نبوغ بوسیله سرشت رفت.

رستوران ها در سوئد برضد دیگر کشورها تعطیل نشدند اما باید شاخص های بهداشت عمومی و بور گذاری را به دلیل کرونا مراعات کنند.

لیندا کارلسون همسر راسموس غم گفت: مهمانخانه تک خریدار برای همه روزهای ماه می، رزرو شده و در برخی روزها در ماه ژوئن و ژوئیه مکان برای رزرو دارد. این مهمانخانه بخاطر شرایط علو العاده مثل بدی آب و هوا و باران همچنین آمادگی دارد.

در سوئد تاکنون ۳ هزاره و ۳۱۳ نفر مبتلا به کرونا خبر شده و ۵۴ نفر نیز به برهان ابتلا بوسیله این بلای ناگهانی جان باخته اند.
بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در میتینگ تجسس موضوع احاله پادگان ارتش با حضور اجتماع اسلامی بازار گفت: استان اردبیل یک استان مرزی است، بود پادگان گند با تمام قوا بخاطر حفظ حریم و کنف لزوم دارد و همچنین استقرار این پادگان در استان به قناعت منطقه کمک می کند.  

وی تصریح کرد: درون بحث پادگان یک سری الزامات وجود دارد که بنا به منویات مقام معظم رهبری پادگان ها از داخل خانه دادن بوسیله خارج انتقال داده شود و حق و حقوق خیل همچنین از محل پادگان محفوظ بماند.  

استاندار اردبیل افزود: برای راه اندازی مجدد پادگان پول کلانی لازم است که باید از غلظت این نگرش تامین شود. برای تامین زمین مورد حاجت پادگان خیل جلسات متعددی برگزار شده که خوشبختانه متجاوز از۱۸۰ هکتار از نگرش سفر رئیس جمهور بوسیله استان اردبیل برای تملک اراضی پرگیر زمین قبلی اعتبار گذاشته شده است.  

وی گفت: سهم خالص بناء های مسکونی سپاه بدون در نظر دریافت شارع و خیابان ها از محل پادگان ۳۸ درصد بوده و۶۲ درصد بقیه فضای سبز و میدان و سایر ابنیه های گردشگری خواهد وجود.  

استاندار اردبیل افزود: در نقشه قبلی مورد توافق ۱۳درصد فضای سبز درون نظر گرفته شده بود، به اتحاد مهتر شورای ایالت و شهردار اردبیل این نقشه را رد کردیم و با ردیابی های مفرط یک اطلس متاخر تهیه شد.  

بهنام جو گفت: با تعریض خیابان های واقعی درون حوالی این پادگان انسان بیشترین بهره و سود را خواهند برد و نیز استفاده از فضای سبز و مناطق گردشگری نیز برای انسان ساده می شود.  

وی افزود: با خلق کردن واحدهای تجاری برای در آمدزایی شهرداری درون نقشه ثانویه دیده شده است، ایجاد میدانی بسان نقش جهان اصفهان و حفظ کردن تالار های قدیمی بوسیله عنوان پایگاه های فرهنگی و تاریخی و اشجار بزرگ از اهداف این طرح است.  

استاندار اردبیل تصریح کرد: البته در نقشه جدید حتی راسته بزرگ به فضای سبز تبدیل شده که تو آینده چنانچه با تغییر کاربری به فضای گردشگری منهای پارکینگ و فضای سبز امکان وجود داشته باشد.  

بهنام واحد فشار هوا امتداد قسط: ارتش بخاطر احداث مسکونی خود باید نایب مجزا انتخاب کند تا برای ارایه طرح سه بعدی که درهیچ کجا وجود ندارد رفتار درنگ و تراکم ساختمان ها با سبک معماری خاص مطابق با تراکم منطقه خواهد وجود.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالله فاضلی گفت: نفوذ نفوذ کردن بارش های سال آبی سال گذشته (مهرماه ۹۷ تا آخر شهریور ۹۸) تو بسیاری از دشت های کشور ( جزو دشت های ممنوعه و بنیانی تو فلات مرکزی، شرق و سیرت شرق) با تاخیر متجاوز از ۵ ماه همراه بوده و به برهان ضخامت، قسمت بی آب آنها همچنان زیاد است.

وی ادامه داد: به خشکی امدن این اساس بارش های پارسال تو این علیه ها کار کننده نبوده و همچنان روند خشک در آنها ادامه دارد یا اندکی بهبود داشته است.

فاضلی خاطرنشان ساخت: اگرچه بارش های سال آبی سال گذشته خوب بود اما مدخل قدری از آبخوان های کشور را دامن واکنش قرار داد. 

مدیر کل دفتر حفاظت و نصیب برداری منابع آب و امورمشترکان شریک شدن مدیریت منابع آب ایران گفت: بارش های پارسال هم از نظر زمانی و بی آرامی از لحاظ مکانی بسیار متفاوت بود و بخاطر ارزیابی خاصیت آنها در سفره های زیر زمینی هرساله و در پایان مهرماه اقدام می شود.

وی ادامه عدالت: بنابراین نتایج بارش های سال آبی مهرماه ۹۷ تا آخر شهریور ۹۸ نشان می دهد متوسط ارتفاع بارش های این سال نسبت به سال ماقبل آن (مهرماه ۹۶ تا عاقبت شهریور ۹۷) که سال تمام خشکی وجود ۱۰۰درصد افزایش داشت.

فاضلی افزود: بارندگی های این سال نسبت به اطراف دازمدت ۵۰ ساله نیز هشت درصد نمو داشت که علامت دهنده سال پربارش بود. آشنایی با منابع آبی ایران

مجری طرح احیا و تعادل کمی منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران امتداد عدل:  اما شرایط بارش های این سال به لحاظ مکانی بسیار متفاوت حیات . زیادترین تسهیم بارش درون ۶ حوضه آبریز منصب دو سرزمین محتوی تالش، سفیدرود، کارون بزرگ، هراز و قره سو، مرزی غرب و کرخه رخ رحم.

فاضلی افزود: حدود ۸ درصد مساحت کل علیه های کشور در این حوضه های آبریز استراحت دارد.

بوسیله گفته وی، مجموع ظرفیت تغذیه ای که شاگرد از بارش های سال قبل بر آبخوان های ملک رخساره گرفت حدود دو میلیارد متر مکعب است.

مدیر کل دفتر حفاظت و بهره برداری منابع آب و امورمشترکان مشارکت مدیریت منابع آب ایران ادامه انصاف: برآیند مثبت بارش های پارینه تو کل سرزمین سبب شد تسهیم کسری سالانه مخازن سفره های زیرزمینی که پنج و شقه میلیارد متر مکعب است حدود نیم میلیارد گشایش یابد.

فاضلی افزود: بنابراین باران های پارسال کسری سالانه مخازن سفره های زیرزمینی را نیم میلیارد متر مکعب کاهش داد.

وی آبخوان های تحت تاثیر را آبخوان های واقع در نواحی غرب، شمال باختر و نواحی شمالی دانست که مدت معین اندکی هم به خود خاص داده اند.
این روزها، بسیاری از کشورها، شهروندان خود را تشویق بوسیله ماندن در خانه می کنند. بوسیله همین برهان توجه به رژیم غذایی و تأثیر غذا بر سلامت، وقار زیادی روشن می کند. اگر چیزی به اسم غذای کامل وجود داشته باشد، دانه مرغ را می توان یکی از نامزدها درون رویت گرفت. دسترسی به تخم مرغ و پخت آن راحت و از طرفی این ماده ی غذایی سرشار از پروتئین است. بوسیله گفته یکریستوفر بلسو، استادیار علوم تغذیه از دانشگاه کنتیکت ایالات متحده «تخم مرغ تمام مواد لازم برای نمو گیرایی زنده را تو خویشتن دارد بنابراین بدیهی است که سرشار از مواد مغذی باشد.»

خوردن بذر مرغ تو کنار غذاهای دیگر می تواند به جذب ویتامین ها حزن کمک نرم. برای شهید طبق پژوهشی، اضافه کردن دانه مرغ بوسیله سالاد می تواند نمونه ویتامین E دریافتی از سالاد را افزودن دهد. اما سال ها است به دلیل میزان کلسترول بالای تخم مرغ، بر سر این ماده ی غذایی مناقشه و جدل حیات دارد. بسیاری از استیناف ها خوردن برز مرغ را به افزایش مخاطره بیماری های قلبی ربط می دهند. زرده ی تخم مرغ حاوی ۱۸۵ میلی گرم کلسترول است که بیش از نیمی از ۳۰۰ میلی گرم کلسترول توصیه شده در رژیم های غذایی را تشکیل می دهد.

علاوه بر این، طبق فداکار ادعاهای بی اساس، بذر مرغ می تواند از افراد در مقابل ویروس کووید ۱۹محافظت کند یا حتی عامل شیوع این ویروس باشد. تا اینکه موافق عملی ای عجیب، سوراخ کردن تخم مرغ قبل از پختن آن می تواند منجر به ایجاد پادتن هایی شود که از افراد در مقابل مصیبت کرونا مراقبت می کند؛ اما این نظری فاقد هرگونه پشتوانه و اثبات علمی است.

اما تخم مرغ غذایی ایده آل است خواه مضر؟ کلسترول، چربی زردی است که در جگر و روده ها تولید می شود. این ماده را می توان در تمام سلول های بدن معین کرد. معمولا افراد کلسترول را کریه می دانند اما این ماده، یکی از عناصر اصلی سازنده ی غشاهای سلولی است و برای تولید ویتامین D و هورمون های تستوسترون و استروژن ضروری است. بدن آدم به صورت خودکار کلسترول تک نیاز را تولید می کند؛ اما کلسترول تو فرآورده های حیوانی متشابه گوشت گاو، میگو و تخم مرغ و حتی پنیر و کره هم مشخص می شود.

کلسترول را می توان در فرآورده های حیوانی مانند گوشت و دانه مرغ واضح کردمقاله های مرتبط:چگونه در ایام قرنطینه تغذیه سالم داشته باشیم؟آیا تابعیت از رژیم غذایی وگان مزیتی دارد؟

کلسترول از سر مولکول های لیپوپروتئین موجود در خون، به سراسر بدن نقل مکان می شود. هر شخص، ترکیب لیپوپروتئینی متفاوتی دارد و این ترکیب می تواند نقش مهمی را درون ریسک توسعه ی بیماری های قلبی اجرا یواش. کلسترول لیپوپروتئین کم انبوهی (LDL) که به آن کلسترول بد هم گفته می شود، از کبد به سرخرگ ها و بافتن های بدن منتقل می شود. به اعتقاد ی پژوهشگران، این احاله می تواند به تشکیل کلسترول در رگ های خونین و افزایش خطر بیماری هایقلبی عروقی منجر شود.

اما پژوهشگران به نعوظ قطعی مصرف کلسترول را به افزایش ریسک بیماری های قلبی، عروقی ربط نداده اند. درنتیجه، هیچگاه کدام از وصیت های رژیمی ایالات متحده یا بریتانیا، محدودیتی برای استعمال کلسترول قائل نیستند. بلکه در عوض، به خشکی امدن محدود کردن چربی سیری شده تأکید دارند. روغن اشباع شده می تواند سربزرگی بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهد. به ویژه غذاهای حاوی چربی های ترانس، می توانند سطوح LDL را افزایش دهند. اگرچه، برخی چربی های ترانس در فرآورده های حیوانی تیمار دیده می شوند، اغلب این چربی ها بوسیله صورت قلابی تولید می شوند و سطوح بالایی از آن ها را می استعداد در کره ها، اسنک ها و غذاهای سوخاری و تنوری مثل گوناگون شیرینی، دونات و کیک نمایان کرد.

از طرفی، میگو و تخم مرغ دارای بیشترین میزان کلسترول و در حقیقت حال روغن اشباع پائین هستند. ماریا لوس فرناندز، لله علوم تغذیه از دانشگاه کنتیکت ایالات متحده، در پژوهش های خود هیچ ارتباطی بین نوشیدن تخم مرغ و افزایش سربزرگی بیماری های قلبی عروقی جلوه گر نکرده است. او می گوید:با اینکه کلسترول موجود درون تخم مرغ بسیار بیشتر از کلسترول موجود در گوشت و دیگر فرآورده های حیوانی است، چربی اشباع شده عامل اصلی افزایش کلسترول خون محسوب می شود. این نتیجه ی سال ها پژوهش است.

بحث درباره ی عوارض سلامتی برز مرغ ها امروزه تا اندازه ای تغییر کرده است زیرا بدن می تواند کلسترول مصرفی را خنثی کند. به گفته یالیزابت جانسون، استادیار پژوهشی علوم تغذیه داخل دانشگاه تافتز بوستون: «کلسترول موجود در غذاها برای اغلب افراد شاق ساز حلق.» جانسون و تیمی از پژوهشگران با ممارست ۴۰ جستجو تو سال ۲۰۱۵، هیچ گونه شواهد جامعی را درباره ی رابطه ی بین کلسترول رژیمی و بلای ناگهانی های قلبی پیدا نکردند. به گفته ی جانسون:بدن انسان، دارای قواعد مشخصی برای مصرف کلسترول است و کلسترول کمتری تولید می درنگ.

کلسترول داخل صورتی زیان بخش است که با اکسیژن ترکیب شود اما آنتی اکسیدان های موجود درون برز مرغ از این فرایند پیشگیری می کنند

کلسترول موجود داخل تخم مرغ ها می تواند ریسک کمتری را بخاطر اشتی افراد به متعاقب داشته باشد. کلسترول زمانی زیان بخش است که با اکسیژن موجود داخل سرخرگ ها واکنش دهد اما به گفته ی بلسو، فرایند اکسایش با کلسترول بذر مرغ ها عارض نمی دهد. او می گوید:اگر کلسترول با اکسیژن خاصیت دهد، خطرناک خواهد بود اما آنتی اکسیدان های موجود درون دانه مرغ مانع از اکسایش کلسترول آن می شوند.

حتی برخی کلسترول ها بخاطر بدن کارگر هستند. کلسترول لیپوپروتئین پرتراکم (HDL)، بوسیله شش نقل مکان می شود اما در شش تجزیه نمی شود و از بدن حذف می شود. HDL، نیز با پیشگیری از تشکیل کلسترول در خون، دارای اثر محافظتی تو مقابل بلای ناگهانی های قلبی عروقی است. بوسیله گفته ی فرناندز:افراد باید نگران کلسترولی باشند که در خون آن ها گردش می بطی ء و می تواند به بیماری های قلبی منجر شود.

نکته ی حائز اهمیت، نسبت HDL به LDL داخل بدن است. چرا که می تواند پی LDL را خنثی کند. به گفته ی بلسو، تقریبا یک سوم افراد، مشکل افزایش ۱۰ الی پانزده درصدی کلسترول خون دارند. در اغلب موارد، بدن می تواند کلسترول مصرفی را با کلسترول کبد، متعادل کند.

برابر آزمایش ها، میزان کلسترول LDL تو بدن افراد سالم پس از نوشیدن تخم مرغ اضافه می یابد. افراد چاق، دارای تکثیر وزن خواه مبتلا به دیابت پس از خوردن تخم مرغ، شاهد افزایش کمتر LDL و افزایش مولکول های HDL خواهند بود؛ بنابراین چنانچه سالم هستید، بذر مرغ می تواند آثاری منفی پیاده شدن بدن شما بگذارد. از طرفی مدل HDL درون بدن های سالم هم بیشتر است پس نیازی به نگرانی برای تکثیر LDL نیست.

طبق یک پژوهش، استعمال نیمه تخم مرغ اضافی در روز با ریسک بالاتر مصیبت های قلبی درارتباط وجود

از طرفی تعدادی استیناف های امسال، بی خسران بودن دانه مرغ را رگه کرده اند. پژوهشگران با معاینه داده های ۳۰ هزار فرد بالغ تو بازه ی زمانی ۱۷ سال به این نتیجه رسیدند که مصرف هر نصف دانه مرغ افزودن در روز، رابطه ی مستقیمی با افزایش ریسک مصیبت های قلبی دارد (آن ها الگوهای رژیمی، شرایط سلامت طاسی و فعالیت فیزیکی سوژه ها را برای جداسازی آثار دانه مرغ، کنترل کردند). بوسیله گفته ی نورینا آلن، یکی از مؤلفان این بررسی و استادیار پزشکی پیشگیری از دانشگاه شمال غربی ایالات متحده:ما بااطلاع شدیم به ازای هر ۳۰۰ میلی گرم کلسترول اضافه، صرف کردن دیدن از نوع غذا، خطر ابتلا به بلای ناگهانی های قلبی، عروقی به پیمانه ی ۱۷ درصد و خطر مرگ و میر کلی، ۱۸ درصد افزایش می یابد. ما همچنین متوجه شدیم، استعمال تکثیر ی شقه بذر مرغ در هر روز می تواند، سربزرگی ابتلا به مصیبت های قلبی را ۶ درصد و خطر اجل را ۸ درصد تکثیر یابد.کلسترول موجود داخل دانه مرغ معمولا جذب بدن می شود

با اینکه استیناف یادشده یکی از جامع ترین پژوهش ها درباره ی رابطه ی بیماری قلبی و مصرف دانه مرغ است، صرفا بر پایه ی مشاهدات است و عوارض یا آثار مصرف را نشان نمی دهد. همچنین این پژوهش براساس یک مجموعه از داده های خودگزارشی منتشر شده است. تو این پژوهش از انبازی کنندگان خواسته شد غذاهایی را که در ماه ها یا سال گذشته خورده اند، صیت ببرند و بعد به مدت ۳۱ سال به تجسس اشتی آن ها پرداختند. این داده ها علامت می دهند پژوهشگران صرفا چشم اندازی کلی از تغذیه ی باهم اتحاد کردن کنندگان را به دست آورده اند؛ درحالی که رژیم غذایی افراد به مرور زمان تغییر می نرم.

استیناف یادشده با نتایج گذشته در تضاد است. مطابق بسیاری از پژوهش ها، تخم مرغ بخاطر اشتی قلب طرز کار است. برابر تحلیلی روی نیم میلیون فرد بزرگسال در چروک در سال ۲۰۱۸، حاصل ی کاملا متفاوتی به مشت آمد. براساس این پژوهش، استعمال تخم مرغ می تواند کار بزرگ مصیبت های قلبی را کاهش دهد. خطر مرگ بر جای پا بلای ناگهانی های قلبی داخل افرادی که هر روز تخم مرغ مصرف می کنند ۱۸ درصد و حدس مرگ پهلو اثر سکته، ۲۸ درصد کمتر است.

البته پژوهش علو هم مانند پژوهش قبلی کاملا به خشکی امدن مبنای مشاهدات است و انگیزه و عوارض مصرف هویدا نیست. برای مثال جلوه گر نیست، افراد بزرگسال سالم تو چین دانه مرغ بیشتری می خورند یا بذر مرغ عامل سلامتی آن ها است؟ پاسخ به این پرسش مدخل اهمیت از مسئله است.

با اینکه استیناف های یادشده، بحث درباره ی تأثیر کلسترول دانه مرغ بر سلامتی را افزایش دادند، راه هایی برای پی بازی کردن به تأثیر تخم مرغ بر سلامتی وجود دارد. یکی از طرز ها، تجسس ترکیبی بوسیله شهرت کولین داخل برز مرغ است که از بیماری آلزایمر پیشگیری می نرم. نیز می تواند از کبد افراد حراست کند.

کولین که درون دانه مرغ ها پیدا می شود، می تواند از افراد در طبق بلای ناگهانی آلزایمر محافظت کند

اما کولین می تواند آثار منفی حزن داشته باشد. باکتری های شکمی، این ماده را به مولکولی به شهرت TMO تبدیل می کنند که سپس می تواند جذب شش شده و بوسیله TMAO تبدیل شود. مولکول TMAO وابستگی ی مستقیمی با اضافه مخاطره ابتلا بوسیله بیماری های قلبی عروقی دارد. بلاسو با وارسی این تماس و برابر برخی پژوهش ها مخبر شد سطح TMAO، درست دوازده ساعت پس از استفاده تخم مرغ در برخی افراد افزایش یافته است.برخی پژوهش ها می گویند بذر مرغ با کار بزرگ پایین نم بیماری های قلبی درارتباط است

استیناف های مرتبط با مصرف تخم مرغ و TMAO، بوسیله بستگی ی یمین این دو پی بنده اند. با این حال، TMAO را می توان تنها یکی از شاخص های پایه ای ابتلا به بلای ناگهانی های قلبی درون نظر گرفت که پس از روزگار های کامل نخوردن غذا در افراد دیده می شود. بلاسو این فرایند را به افزایش موقتی سطح قند خون پس از خوردن کربوهیدرات تشبیه می کند ولی تکثیر سطح قند خون تنها زمانی بوسیله دیابت منجر می شود که بوسیله عارض پیوسته امتداد داشته باشد. شاید دلیل افزایش TMAO این باشد که تنها عوارض خوردن بذر مرغ به کولین مربوط نباشند. فرناندز می گوید:مشکل از جایی شروع می شود که کولین جذب خون نشود و در روده ی ارشد جمع شود. در روده کولین در ابتدا به TMA و سپس به TMAO تحول می شود؛ اما کولین موجود در تخم مرغ معمولا جذب می شود و در روده ی بزرگ لبریز نمی شود، بنابراین منجر به اضافه کار بزرگ بلای ناگهانی های قلبی نخواهد شد.

از طرفی دانشمندان، بررسی مزایای صلح و صفا تخم مرغ را حزن آغاز کرده اند. زرده ی برز مرغ یکی از بهینه منابع لوتئین است. لوتئین بستگی ی مستقیمی با بهبود بینایی و کاهش سربزرگی بیماری های چشمی دارد. به گفته ی جانسون:دو نوع لوتئین درون شبکیه ی چشم وجود دارد که می توانند مانند فیلتر تلالو آبی اجرا کنند و به طور طاسی از شبکیه در طبق نورهای مضر محافظت کنند.

با اینکه پژوهشگران راه درازی را تو بررسی آثار تخم مرغ پهلو صلح و صفا طی کرده اند، اغلب پژوهش ها به خشکی امدن غیرمضر وجود داشتن دانه مرغ برای صلح و صفا تأکید دارند و حتی معتقدند استعمال دانه مرغ دارای مزایایی برای اشتی است. البته شاید، استفاده بیش از کمیت تخم مرغ برای صبحانه، سالم ترین گزینه نباشد. حداقل توصیه می شود رژیم متفاوتی داشته باشید و قدیم تخم مرغ نخورید.بیشتر بخوانید:وعظ هایی برای گشایش میکروبیوم رودهاصول ارگونومیک تنظیم رفعت نمایشگر بخاطر جلوگیری از ناهنجاری های بدنیچرا برخی افراد دست های خود را نمی شویند؟ارتباط میان سلامت روده و مصونیت سیستم ایمنیوزارت بهداشت: آمار دقیق مبتلایان کرونا زیبنده برآورد نیست
فدایی رسانه ها پیش تر مدعی شده اند که دل اندک کم خودش را بخاطر معرفی معیار های جدید لپ تاپ های XPS 15 و XPS 17 تو ماه های آینده آماده می نرم. تو شایعات پیشین بوسیله دفعات درمورد احتمال معرفی قریب الوقوع لپ تاپ دل XPS 15 اخباری شنیده بودیم. در همین راستا تصویری که بوسیله رطوبت توسط وب سایت رسمی نهاد EAESCC اضطرار ی جنوبی معین شده است، احتمالا طراحی نمونه بعدی لپ تاپ های سری Dell XPS 15 را نشان می دهد.

داخل تصاویر موردبحث تماشاگر طراحی بهبودیافته بخاطر مدل متاخر لپ تاپ محبوب XPS 15 هستیم که شباهتی زیاد زیاد به مقیاس جدید XPS 13 دارد و بوسیله نظر می رسد دل داخل اثر همگام سازی زبان طراحی دو لپ تاپ ۱۳ و ۱۵ اینچ سری XPS خود است. ناگفته نماند که مدل جدید XPS 13 مدتی پیش شناساندن شد. تصاویری که از XPS 15 جدید ظاهر شده است نشان می دهد دل در طراحی آن بازنگری خاصی انجام داده است تا بتواند رقابتی بهتر با مک بوک پرو اپل داشته باشد. 

داخل تصاویر منتسب به مدل ۲۰۲۰ لپ تاپ XPS 15 شاهد حاشیه هایی متجاوز کم در اطراف ورقه نمایش هستیم؛ حاشیه های کم حتی داخل پایین تر نمایشگر نیز دیده می شوند. بدین ترتیب ورق نمایش وسیله تنها اندکی از کیبورد بالاتر است و در نگاه اول XPS 15 جدید محصولی طولانی ورقه به نظر می رسد. این نوع مدل سازی باعث می شود در XPS 15 تماشاچی نمایشگری تقریبا لبه تا لبه باشیم که اندوه لذت بیشتری به کاربر نقل مکان می بطی ء و اندوه زاویه ی دید بهتری ارائه می دهد.مدل متاخر XPS 15 دل احتمالا مجهز بوسیله ورقه نمایش تقریبا لبه تا لبه خواهد وجود

چند هفته پیش بود که وب سایت رسمی بیرونی در اتفاقی بوسیله نمایان تصادفی تصاویر مربوط بوسیله چند لپ تاپ را منتشر کرد که در بین آن ها Dell XPS 15 و Dell XPS 17 و لپ تاپ های جدید سری Precision دل دیده می شدند. تصویر جدیدی که از سوی نهاد EAESCC عنف منتشر شده است شماری از بینایی های پیشین را درمورد تعبیر مدل سازی معیار جدید XPS 15 تأیید می کند.

درخورتوجه ترین تغییری که XPS 15 از محاسبه معنوی به خود دیده است به کاهش حاشیه در پرگیر صفحه ارائه آن مربوط می شود. این مرحله در مدل ۲۰۲۰ شاهد کاهش حاشیه ها هستیم تا XPS 15 ظاهری مدرن تر پیدا نرم و بیشتر با سلایق کاربران امروزی متجانس شود. همان طور که رمز کردیم، دل مدتی پیش استاندارد متاخر XPS 13 را نیز با حاشیه نویسی هایی اندک معرفی کرد. حاشیه های بسیار اندک اطراف نمایشگر باعث شده بودند XPS 13 متاخر بتواند نسبت تصویر ۱۶:۱۰ را عرضه دهد؛ ناگفته نماند معیار پیشین XPS 13 تصاویر را با نسبت ۱۶:۹ به نمایش می گذاشت. 

تمثال جدید منتسب به XPS 15 همچنین نشان می دهد که این لپ تاپ قرار است بوسیله زین پد ارشد لطافت نسبت به میزان های پیشین این سری از لپ تاپ ها حاضر شود. این زین پد بزرگ تا پیمانه یدکی ما را یاد ترک پدی می اندازد که اپل در لپ تاپ های رده بالای سری مک بوک پرو استفاده می کند. در ادامه می توانید تماشاگر تصویری باشید که از XSP 15 جدید مشهود شده است. در پهلو آن تصویر مربوط بوسیله مدل اخیر XSP 15 نیز دیده می شود تا بوسیله خوبی بتوانید آن ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

تصویر فاش شده از مدل جدید بیرونی XSP 15 (سمت حق) و تصویری از مدل فعلی دل XPS 15 (جانب چپ)

شاید مقایسه ی مدل فاش شده از XPS 15 با نمونه پیشین این لپ تاپ از روی تصاویر ارتفاع کار ساده ای نباشد، ولی نگاهی کنجکاو به ما نشان می دهد که احتمالا درون تصویر بالا وب کم تو حصه فوقانی نمایشگر فراغت گرفته است. البته نگاهی دقیق تر نشان می دهد که با ماژول دوربین طرف هستیم و وب کم بالای نمایشگر، مثل به وب کم های معمولی با لنز یگانه ی دایره ای شکل محو. مقاله های مرتبط:نقشه راه لپ تاپ های XPS شرکت Dell حاوی اطلاعاتی درخور توجه استلپ تاپ های مفهومی جدید دل آینده صنعت لپ تاپ را بوسیله شمایل می کشند

مصرف از این ماژول احتمالا علامت می دهد دل در XPS 15 از حسگر مادون قرمز نیز استفاده کرده است. این اتفاق دور از اشتیاق نخواهد بود، زیرا دل پیش تر در سرنوشت بالایی نمایشگر XPS 13 وب بخشی قرار داده است که از روش احراز هویت ویندوز هلو (Windows Hello) پشتیبانی می کند. حسگر پایین تر قرمز باعث خواهد شد روش احراز هویت از عادت ویندوز هلو به شکلی امن تر صورت بگیرد. ورقه کلید XPS 15 جدید اختلاف چندانی با مدل های پیشین ندارد. به علاوه در طرفین صفحه کلید احتمالا اسپیکرها قرار گرفته اند؛ البته این موضوع را نمی قابلیت با اطمینان خاطر از تصویر بالا برداشت کرد.

همچنین احتمالا دل درون مدل جدید XPS 15 دکمه ی پاور را به در صفحه کلید نقل مکان کرده باشد؛ داخل مدل های پیشین کلید پاور به شکلی مجزا درون پیاده شدن صفحه کلید جای گرفته است. در لپ تاپ هایی که دکمه ی پاور آن ها درون ورق کلید جای گرفته، ممکن است گاهی اوقات کاربر به خبط دستش را روی دکمه ی پاور بگذارد. امیدوار هستیم این مشکل برای کاربران نسخه ی جدید XPS 15 پیش نیاید. 



Dell Latitude 5510

افزون بر تصویر فاش شده از مدل اتیه XPS 15، خبرگزاری Laptop Mag تو گزارشی مجزا از افشای چندین تمثال منتسب بوسیله لپ تاپ های سری Latitude دل خبر می دهد. تصاویر موردبحث که توسط یکی از کاربران ردیت فاش شده و از این جاقابل مشاهده است ظاهرا لپ تاپ های Latitude 7310 و Latitude 7310 تبدیل پذیر و Latitude 7410 و Latitude 7410 تغییر پذیر و Latitude 5310 و Latitude 5310 تغییر پذیر و Latitude 5410 و Latitude 5510 را نشان می دهند. بسیاری از لپ تاپ هایی که در تصاویر جدید معین شده اند دارای حاشیه ای اندک در اطراف ورقه نمایش هستند و دوربینی با ماژول بزرگ پر حرارت دارند.  گفته می شود بیرونی عزیمت دارد لپ تاپ های جدیدی را که تصاویر آن ها به تازگی مشهود شده است، هنگام هفته ها یا ماه های آینده به صورت رسمی رونمایی و بعد در بازار ارائه کند. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد تصاویر فاش شده از لپ تاپ های جدید دل چیست؟بیشتر بخوانید:افشای اطلاعات ۲۵هزار احصائیه کاربری اداره جهانی بهداشت و چند نهاد فعال تو مرزوبوم ی سلامتمشخصات پردازنده گرافیکی رادئون Instinct Arcturus مبتنی بر معماری CDNA نمودار شدطرحواره منتسب به ترک خوردگی ورق نمایش آیفون 12 اپل نمایان شدپتنت منتسب به پیکسل بادز 3 گوگل فاحش شدمشخصات موتورولا اج و اج پلاس به همراه ویدئوی تبلیغاتی آن ها فاش شد
بیشتر کارهایی که با هوش بدلی انجام می شود، دربرگیرنده فرایند آموزشی است که با عنوان یادگیری ماشین شناخته می شود و در آن، عملکرد شعور مصنوعی در انجام کارهایی مشابه تشخیص گربه خواه جا یابی خوش نویسی با تکرار بیشتر این کار گشایش می یابد. به تازگی، پژوهشگران از همین تکنیک بخاطر ساختن سیستم های هوش مصنوعی جدیدی عاری هرگونه شفاعت ی انسانی استفاده کرده اند.

مهندسان گوگل سال ها روی سیستم یادگیری ماشین هوشمندی بوسیله نام سیستم AutoML (سیستم خودکار یادگیری سامان) کار کرده اند که زمان حال می تواند درک قدر یا بهای چیزی های ساختگی ایجاد نرم که عملکرد آن از هوش های ساختگی قبلی بهتر است. اکنون، پژوهشگران آن را طوری توافق کرده اند تا مفاهیم تکامل داروین را دربرگیرد و نشان داده اند سیستم سابق الذکر می تواند برنامه های هوش تقلبی ابداع بطی ء که به خودی خود سریع تر از زمانی بهبود رک می درنگ که انسان ها کدنویسی آن ها را ادا می دهند.

جهیز جدید AutoML-Zero نامیده می شود و اگرچه ممکن است کمی سراسیمه کننده بوسیله رویت برسد، می تواند به ترقی ی کندرو جهیز های هوشمندتر منجر شود. برای مثال، شبکه های عصبی که برای تقلید نکته سنج تر عدد انسان با چندین لایه و اندازه دهی طراحی شده اند؛ یعنی چیزی که کدنویسان انسانی درباره ی آن مشکل دارند. پژوهشگران در مقاله ی پیش طبع خود نوشته اند:امروزه این امکان پذیر است که به طورخودکار الگوریتم های طولانی تدریس ماشین را فقط با استعمال از عملیات محور ای ریاضی به نشانی واحدهای ساختاری کشف کنیم. ما این کار را با شناساندن چهارچوب جدیدی نشان داده ایم که ازطریق فضای جست وجوی عمومی، مورب ناشی از آدم را کاهش می دهد.مقاله های مرتبط:قوانین فیزیک به کمک هوش بدلی می آیندهوش مصنوعی چیست؟ هرآنچه باید درباره فناوری مرموز و دوست داشتنی امروز بدانیمهوش مصنوعی و اشتغال های مرتبط با آن، دوران رو بوسیله رشدی تجربه می کنند

هدف جهیز AutoML اولیه آن است که مصرف یادگیری سامان را برای اپلیکیشین ها آسان تر نرم و داخل حال حاضر، دربرگیرنده ویژگی های خودکار زیادی است؛ ولی AutoML-Zero ارج ورودی های موردنیاز انسانی را کاهش می دهد. با مصرف از فرایند ساده ی سه گانه بار ای محتوی راه اندازی و پیش دماغ و یادگیری، این سیستم را می توان به چشم «درس ماشینی از صفر» رویت. این سیستم با مجموعه ای از ۱۰۰ الگوریتم ساخته شده با اختلاط تصادفی عملیات ساده ریاضی مطلع به کار می نرم. سپس، فرایند تیره ی آزمون و منکر نیکوترین اجراکننده را شناسایی می بطی ء که با ترفندهایی بخاطر دور دوم آزمایش ها حفظ می شود. بوسیله عبارت دیگر، شبکه تندخو همان طورکه جلو می رود، دچار جهش می شود.

وقتی کد جدید تولید می شود، روی وظایف درک قدر یا بهای چیزی قلابی مانند امتیاز تفاوت تصویر کامیون و تصویر سگ آزمایش می شود و الگوریتم دارای بهترین عملکرد برای دور بعدی حفظ می شود (شبیه بقای اصلح داخل انتخاب غریزی). سرعت آن نیز زیاد است و پژوهشگران برآورد کرده اند تا ۱۰ هزاره الگوریتم می تواند در هر دم به ازای پردازنده جست وجو شود (هرچه تعداد پردازنده های بیشتری بخاطر انجام شهریه موجود باشد، سریع پر حرارت فرمان خواهد کرد).

بدین ترتیب، انتظار می رود سیستم های شعور مصنوعی استعمال ی گسترده تری پیدا یواش و دسترسی برنامه نویسان بدون تخصص درایت مصنوعی به آن ها آسان نم شود. حتی ممکن است سیستم جدید به ما دستیار نرم تا اریب انسانی را از هوش جعلی حذف کنیم؛ زیرا انسان ها به ندرت درگیر آن می شوند. پژوهش درزمینه ی بهبود AutoML-Zero ادامه دارد، با این امید که درنهایت بتواند الگوریتم هایی را مولود کند که دستور کار نویسان انسانی به تنهایی هرگز درباره ی آن اندیشه بی قراری نمی کردند.

هوش تقلبی متاخر پژوهشگران درحال حاضر تنها می تواند جهیز های هوش بدلی سهل ای را تولید کند؛ اما آن ها معتقدند پیچیدگی آن می تواند نسبتا به سرعت تکثیر واضح کند. ریستو میککولینین، دانشمند علوم کامپیوتر دانشگاه تگزاس در آستین می گوید:درحالی که بیشتر افراد شلنگ های کوچکی برمی دارند، این پژوهشگران گامی بزرگ در ناشناخته ها برداشته اند. این یکی از مقالاتی است که می تواند سبب استیناف های اضافی تو آینده شود.

پژوهش جدید هنوز مورد داوری استراحت نگرفته، ولی به صورت پیش چاپ در وب گاه arXiv منتشر شده است.بیشتر بخوانید:قرارداد همکاری NBA و مایکروسافت بخاطر پیدایش سرویس پخش حی شخصی سازی شدهدارپا با باهم اتحاد کردن اینتل و دانشگاه جورجیا، سیستم زنهار یادگیری ماشین توسعه می دهدIBM هوش تقلبی خود بخاطر انجام مطالعات روی کووید 19 را دراختیار دانشمندان فراغت می دهدچرا فهمیدن جعلی هنوز توانایی درک وفاق علت و معلولی را ندارد؟کشف آنتی بیوتیک های قدرتمند بوسیله کمک درایت مصنوعی