رزرو تالار

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

مطالعه ای از موتور جستجوی خودرو iSeeCars نشان می دهد اسامی مشخصی وجود دارد که به ویژه پس ازآن از سه گانه سال، نسبت به میانگین صنعت بیشتر با کاهش قیمت روبه رو می شوند. باتوجه به اینکه خودروی متوسط پس از سه گانه سال مالکیت با ۳۸/۲ درصد کاهش ارج روبه رو می شود، خودروهای این سیاهه بیش از نیمی از بها خود را از دست می دهند که خبر خوبی بخاطر خریداران خودروهای مشت دوم بوسیله حساب می رود؛ ولی درون عوض برای کسانی که خودروی صفر کیلومتر خریداری می کنند، خبر بدی خواهد بود.

مقاله های مرتبط:سدان های لوکس بازارجهانی با بهترین کیفیت سواریارزان ترین خودروهای دنیا با قدرت بیش از ۵۰۰ اسب تبخیر

بوسیله گفته ی فانگ لی، مدیرعامل iSeeCars، دلیل این موضوع تکثیر محبوبیت، لیزینگ خودرو در کشورهای توسعه یافته است.

برای انجام این تحقیق، iSeeCars ​​فروش زیاد از ۴/۸ میلیون خودرو را بررسی و ۱۰ خودروی مرجح را شناسایی کرد که نسبت به میانگین صنعت خودروسازی، افت قیمت بیشتری داشته اند. هفت مورد از ۱۰ خودروی موجود تو فهرست، سدان سایز متوسط هستند، درحالی که سه تک از آن ها متعلق بوسیله برندهای آمریکایی هستند.آکورا RLX



پیشتاز فهرست خودروهایی که می توانند نیکوترین نرخ را تو بازار خودروهای لوکس دست دوم ارائه دهند، آکورا RLX است. سدانی با معادل ی بزرگ که توسط زیرمجموعه لوکس هوندا تولید می شود. آکورا RLX بعد از سه سال، ۵۵/۸ درصد کاهش مقدار معین می بطی ء و کسانی که مایل به سودا این خودرو در نمایندگی های خرید مدل های دست دوم هستند، می توانند قیمت متوسط ​​۲۸ هزار و ۲۵۹ دلار را برای آن در رویت بگیرند.لینکلن MKZ



دومین خودروی حاضر داخل فهرست، یکی از محصولات برند تجاری آمریکایی لینکلن با معروفیت MKZ است. برابر گفته ی وب سایت iSeeCars، لینکلن MKZ یکی از کم ارزش ترین خودروها تو کلاس خود به احصائیه می رود؛ بنابراین مقدور است فضای داخل اتاقک آن قرین سایر رقبا خویشتن در کلاس خودروهای لوکس نباشد. نرخ کاهش قیمت این خودرو ۵۵/۶ درصد است، به این معنی که لینکلن MKZ با عمر سه گانه سال عزب می تواند نفقه ی ۱۹ هزار و ۸۵۵ دلاری کنار دوش مشتری بگذارد.مرسدس بنز کلاس E



سدان مرسدس بنز کلاس E سومین خودروی فهرست است که پس از سه گانه سال مالکیت، با ۵۵/۴ درصد کاهش قیمت روبه رو می شود. مرسدس بنز کلاس E در راسته دست دوم نفیس حدود ۳۱ هزار و ۵۱ دلار دارد.جگوار XF



تنها برند تجاری بریتانیا در این فهرست، جگوار XF است که خیلی حضورش حیرت آور نبود؛ خودرویی که از استهلاک ارتفاع رنج می برد و آن را در بین خریداران خودروهای لوکس منفور می کند. جگوار XF دارای نرخ کاهش قیمت ۵۴.۸ درصد است که باعث میانگین قیمت ۳۰ هزار و ۲۶۸ دلار برای این طور خودروی دست دومی می شود.کادیلاک XTS



مقابل گفته ی iSeeCars، یکی دیگر از سدان های لوکس ارشد در این فهرست کادیلاک XTS است و کاهش بها بالای آن، باتوجه بوسیله قابلیت اطمینان کمتر از کمیت متوسط ​​و سیستم سرگرمی مرموز تعیین می شود. کادیلاک XTS پس از سه گانه سال، ۵۴/۵ درصد کاهش قیمت دارد که باعث می شود تا با قیمت متوسط ​​۲۶ هزاره و ۳۰۶ دلار فروخته شود.لینکلن MKZ هیبرید



نسخه هیبریدی از لینکلن MKZ درون رله ششم قرار می گیرد و به عنوان اولین خودروساز در کاهش قیمت رتبه بندی می شود. با ۵۴/۵ درصد کاهش قیمت داخل سه سال، قیمت خودروی هیبریدی لینکلن MKZ عزب حدود ۲۰ هزار و ۳۴ دلار می تواند باشد.کیا K900



سدان بزرگ کیا K900، با ۵۴/۴ درصد کاهش ارزش درون ایستگاه هفتمین فهرست جای می گیرد. مدل دست دوم کیا K900 حدود ۲۶ هزاره و ۵۲۲ دلار ارزش دارد.بی ام و سری ۵



بی ام و سری ۵ با ۵۳/۸ درصدکاهش ارزش  نیز به این فهرست می پیوندد. با چنین نرخی، معیار سه ساله بی ام و فقط نفقه ای حدود ۳۰ هزاره و ۲۰۳ دلار برای خریدار خواهد داشت.کادیلاک CTS



تو اینجا یکی دیگر از خودروهای کادیلاک درون فهرست را معرفی می کنیم که نسبت به سدان بزرگ تر XTS، بهتر عمل می کند. کادیلاک CTS پس از سه گانه سال با ۵۳/۸ درصد کاهش قیمت همراه می شود؛ بنابراین زیاده چرب یا شیرین حدود ​​۲۶ هزار و ۷۸۵ دلاری خواهد داشت.آئودی A6



در پایان فهرست، آئودی A6 استراحت دارد که بعد از سه سال با ۵۳/۳ درصد کاهش بها روبه رو می شود. قیمت متوسط یک دستگاه با زندگی سه گانه سال آئودی A6 حدود ۲۹ هزاره و ۹۴۱ دلار است. بیشتر بخوانید:کیا کادنزا K7 مدل ۲۰۲۰ معرفی شدبنتلی فلایینگ اسپر ۲۰۲۰ شناساندن شدفراری 612 معیار شوتینگ بریک تولید شدخودروهای مدل ۲۰۱۹ با کمترین خرج های نگه داریسدان الکتریکی مرسدس بنز EQE تا سال ۲۰۲۲ نمایش خواهد شد
ASGHAROOOOبا وجود اینکه براساس گزارش ها، هواوی با شرکت سایر گوشی سازهای چینی در حال کار روی جهیز عامل اختصاصی خود با نام HongMeng OS است، این ظن حیات دارد که شرکت چینی جایگزین دیگری را برای اندروید در رویت بگیرد. براساس گزارش ها، این جایگزین، Aurora OS صیت دارد و جهیز عاملی روسی است که بر محور ی Sailfish OS توسعه داده شده است.

شنیده ها مشعر از این است که گو پینگ، مدیرعامل پرگیر ای هواوی در گفت وگو با کنستانتین نوسکوف، وزیر توسعه ی دیجیتال، ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه، از احتمال کاربرد ی این شرکت از Sailfish OS روی دستگاه های هواوی سخن گفته است. براساس اطلاعاتی که از این میتینگ منتشر شده است، هواوی بی قراری اکنون در حال آزمایش Aurora OS، نسخه ی روسی Sailfish OS، روی دستگاه های خود است.

براساس گزارش مذکور، پینگ از ظن انتقال بخشی از روانی تولید تراشه و دستگاه های هواوی به روسیه نیز سخن گفته است. با وجود این، اپراتور Rostelcom که حاصل همکاری هواوی و دولت روسیه است، ضمن بروز شوق به انبازی با توسعه دهندگان شرکت های ارتباطات سیار، از اظهارنظر درون خصوص اطلاع دادن زبر خودداری کرده است. این احتمال بود دارد که گریگوری برزکین، یکی از سرمایه گذاران Rostelcom و صاحب پروژه ی Aurora OS در تلاش برای جلب دید هواوی بخاطر استعمال از سیستم عامل یادشده باشد. استفاده از جهیز عامل Aurora که مبتنی کنار جهیز عامل لینوکسی Sailfish است می تواند برای هواوی فواید بسیاری داشته باشد. در ادامه به چیستی Sailfish OS، تاریخچه و فردی های آن می پردازیم.

Sailfish OS چیست؟

سیستم عامل سیل فیش اصالتا فنلاندی است و ریشه داخل خارق العاده شریک شدن نوکیا، Meego دارد. نوکیا سیستم عامل لینوکسی میگو را درون نوکیا N9 بوسیله حکم برد و پس از آن با تغییر مدیریت و محاکمه های شرکت به کلی آن را کنار گذاشت و آویشن توسعه ی آن را برکنار کرد. از دلایلی که تو آن زمان برای این رفتار عنوان می شد، روی کار آمدن مدیران اسبق مایکروسافت و خصومت باقی ویندوز و لینوکس بود.



داخل هرحال، شرکت فنلاندی دیگری بوسیله اشتهار Jolla، با تلفظ محلی یولا، اقدام به سرمایه گذاری داخل توسعه ی میگو کرد و مهندسان برکنار شده ی نوکیا را بوسیله نوکری گرفت تا از ظرفیت های بی انتهای این جهیز عامل مبتنی به خشکی امدن لینوکس استعمال بطی ء و با اختلاط آن با پروژه ی لینوکسی Mer، سیستم عامل متن باز سیل فیش را ایجاد کنند. انتزاعی یولا درون واژه فنلاندی «قایق نجات» است و این شرکت به واقع توانست میگو را از مرگ منحصر به فرد نظیر آن چه که بر سیستم عامل سیمبین آمد خلاصی دهد. یولا که از سال ۲۰۱۱ شروع به فقره کرد و هم اکنون درون کشورهای فنلاند، سوئد و ژاپن واحدهای تحقیقات و توسعه دارد. در ویدیوی زیر می توانید معرفی جدیدترین نسخه ی Sailfish OS را مشاهده کنید.Meego چیست؟

نوکیا درون سال ۲۰۰۵ جهیز عاملی لینوکسی را به نام OS2005 توسعه رحم که در تبلت نوکیا ۷۷۰ تک استفاده استراحت گرفت. این جهیز عامل درون سال ۲۰۰۹، بوسیله (Maemo (version 5 تغییر نام رحم و داخل نوکیا N900 استفاده شد. پیوستگی مقطعی نوکیا و اینتل و تلفیق میمو و Moblin (یک پروژه ی لینوکسی دیگر) سیستم عامل میگو را داخل سال ۲۰۱۰ به بود آورد. همان سال نوکیا اخبار کرد که نوکیا N8 آخرین گوشی پرچمداری خواهد بود که با سیستم عامل سیمبین معرفی می شود و گوشی های آتی سری N N کنار پایه ی میگو خواهند بود؛ اما تو سال ۲۰۱۱ به طرز غیرمنتظره ای پروژه ی میگو به رغم داشتن ظرفیت های بی نهایت منحل شد تا با توافق اینتل، نوکیا ۹ عزب دستگاهی باشد که با سیستم عامل میگو روانه ی میدان. شد توسعه دهندگان میگو توسط یولا جذب شدند تا با ترکیب دو پروژه ی لینوکسی Mer و Meego جهیز عامل جدیدی را مدل سازی کنند؛ مهندسین سابق نوکیا که تو آن زمان با قبض ۲۵هزار یورو از امر برکنار شدند، امکان استفاده از پتنت های مربوط به میگو را در سیلاب فیش نداشتند و نمی توانستند همان رابط کاربری موسوم بوسیله Harmattan را در سیل فیش پیاده سازی. کنند با وجود این، با الهام اخذ رابط از کاربری مبتنی بر ژست حرکتی نوکیا، رابط کاربری جدیدی را با کاربرد از Qt ،QML ،HTML5 و C برای جولا طراحی.



کردند سیلاب فیش عزب داخل سه وسیله نه چندان مشهور Jala Accione، Jala Accione P و تبلت INOI T8 به صورت پیش فرض انتصاب شد؛ اما امکان نصب آن به نعوظ رسمی روی سونی اکسپریا X، اکسپریا XA2، اکسپریا XA2 پلاس، XA2 اولترا و Gemini PDA و به نعوظ غیررسمی روی بسیاری از مایه ها فراهم. شد این سیستم عامل در حال حاضر به نسخه ی سوم گویا و از بلوغ کافی برخوردار است و تو گوهر استخلاص از اندروید، از اکثر نبوغ های آن مانند Data Encription و OTG و حتی نصب اپلیکیشن های APK پشتیبانی می بطی ء و در منبع حال از پناه بالایی همچنین برخوردار.است Aurora OS با Sailfish OS چه ارتباطی

دارد؟ Aurora یک کپی یا به عبارت باریک بین تر یک fork از سیلاب فیش. است اپراتور روسی Rostelecom از چهار ماه پیش با مقدمه کار روی این سیستم عامل معروفیت روسی Aurora را به آن عدالت تا تمام جهیز های اداری و دولتی روسیه را تا سال ۲۰۲۱ به آن فراهم. یواش شاید بهتر باشد ٰبرای دریافتن بهتر رابطه این دو سیستم عامل می توانیم نگاهی به ارتباط اندروید و گوگل داشته.



باشیم در اندروید، (AOSP مخفف پروژه ی متن باز) اندروید به توسعه دهندگان اذن می دهد تا هرکدام نسخه یا فورک خود را از آن داشته. باشند گوگل همین کار را کرده و مجموعه ی اپلیکیشن های خود شامل جیمیل، گوگل Docs، مپس، درایو، کلندر، گوگل پلی، موزیک و گوگل پلی موزیک... و را بوسیله آن اضافه کرده. است هیچ یک از این اپلیکیشن ها بخشی از AOSP محسوب نمی شوند؛ بلکه در نسب انحصاری سازی گوگل از اندروید به حساب می. آیند توسعه دهنده ی دیگری، مثلا هواوی، می تواند از AOSP استفاده کرده و کلکسیون ویژگی ها و اپلیکیشن های خود را بوسیله آن اضافه. کند درواقع، شرکت هایی متشابه هواوی و شیائومی در چروک نسخه ای از اندروید را ارائه می دهند که فاقد هرگونه اپلیکیشن گوگل هستند و جایگزین های چینی درون آن ها به قیافه پیش فرض نصب.هستند مقاله های:مرتبط تفاوت هواوی با دولت آمریکا از کجا آغاز شد و به کجا خواهد انجامیدداستان: برند نوکیا؛ مسیری پرپیچ وخم از کاغذ تا تجهیزات مخابراتی و گوشی

موبایل داخل خصوص Aurora، همان طور که گفته شد با یک فورک از جهیز عامل فنلاندی سیل فیش روبه رو. هستیم از آن جایی که فنلاند و روسیه دو سرزمین مجزا با کلکسیون نیاز های مختلف در سیستم عامل موبایل هستند، برخی ویژگی ها بین سیلاب فیش و Aurora بدون تبدیل مانده و برخی موارد دست خوش تحول شده. اند چنان چه روسیه از متن باز بودن سیلاب فیش روزی نمی برد و نسخه ی خود را ارائه نمی انصاف مجبور وجود براساس قوانین بوسیله شریک فنلاندی احترام گذاشته و سیل فیش را با همان صیت و همان اپلیکیشن های پیش فرض به صورت دست نخورده تک استفاده استراحت. دهد در عوض، نسخه های فورک شده این اجازه را به ترقی دهندگان می دهند که جهیز عامل را به سلیقه و تناسب حاجت خود انحصاری سازی. کنند بنابراین، Aurora OS همان سیستم عامل مبتنی پیاده شدن لینوکس سیلاب فیش است که از تمامی توان های آن پشتیبانی می کند و درون جوهر استقلال از اندروید به دلیل هسته ی مشترک با (اندروید یعنی) لینوکس از تمامی توان های آن از عموم اپلیکیشن ها پشتیبانی می.



کند هواوی که تحت فشارهای دولت آمریکا و وزن روابط با گوگل به شدت بوسیله پشت گزینش سیستم عامل جایگزین برای گوشی های آینده ی خویشتن. است علاوه پهلو توسعه ی سیستم عامل مبتنی بر اندروید HongMeng مذاکره برای بوسیله کارگیری Aurora OS را همچنین آغار کرده. است هواوی در حال فراهم اپ استور اختصاصی خویشتن با شهرت AppGallery را نیز. دارد با بود این، گزارش ها از مذاکره ی هواوی با Aptoid برای جایگزینی پلی استور خبر می. دهند از سوی دیگر باتوجه به اینکه Aurora توسط شانس روسیه ترقی داده شده است فدایی تحلیل گران نگرانی های امنیتی را در خصوص آن مطرح کرده اند و موافقت چروک و روسیه را چندان به صرفه کاربران و داده های آن ها نمی دانند؛ هرچند که سیل فیش به خودی خود کاملا ایمن بوده و از هیچ داده ای عاری اجازه ی کاربر استعمال نمی. کند باید رویت درنهایت کدام سیستم عامل از محاسبه حمایت و اجرا توجه مقامات هواوی را به خود جلب خواهد کرد و بوسیله عنوان سیستم عامل جایگزین در گوشی های این همدستی استعمال خواهد.شد بیشتر:بخوانید از معضل هواوی تا گسست 5G؛ آیا کشورها پشه های اینترنت را به روی خود خواهند بست؟۱۰ ویژگی جدید اپل که ایده آن متعلق به خودش نیستهواوی عرضه ی میت ایکس را بوسیله تعویق انداختمعرفی لپتاپ متاخر هواوی به تعویق افتاداتحاد هواوی با دیگر گوشی سازهای چینی برای آماده سازی جهیز عامل جایگزین
شب گذشته برایش آیین نکوداشت برگزار شد اما جایش میان تمام مهمانان و خیرین خالی بود؛ مراسم بدون حضورش بی لطف وجود و بدحال کننده؛ نبود تا با شور کلامش، بازار دار مجلس شود و آنچنان با انرژی و جذاب از فقره نه دبیرستان سازی بگوید که دل ها بلرزد و کام کار خیر ایجاد شود.  



ساکت بود و تو پشت این چهره آرام، بی آرامی از دست دادن فرزند کبیر و نوعروس خانواده را پنهان می کرد؛ هرچند گاهی روایت روزهای پر اب هجران را به تعبیر می آورد و این خاطره تلخ را سرآغاز عمر دوباره اش درون مسیری سبز نشانی می کرد.

او سال ها در خوش نویسی جدید عمر اش، گام های بلند و مؤثر برداشت و خلق کردن محیطی امن و نمونه برای یادگیری دانش آموزان کشور، آرمانش شد و داخل راه این آرمان، عاشقانه کوشید.

* بیگانه ترین تحویل سال پدر

هوای قلمرو بهاری بود و هوای بیرونی پدر بهاری تر؛ خوشحال و مسرور از اینکه ثمره زندگی اش، سر و سامان اندوهناک است و زمان حال دیگر خیالش مرده شده است؛ داخل این مدت سراسیمه امیرحسینش بود چرا که می دید هر چه پول به عمر فرزندش تزریق می کند، همه آنها خرج می شود و نگران این بود که مبادا فرزند در سطر دوستان ناباب صبر اندوهناک است.

اما ورود «مریم» بوسیله زندگی «امیرحسین» و ازدواج آن دو، خیالش را مایه تسلی کرده بود؛ احساس شعف و سبکی می کرد؛ نفس تحویل سال بود و او در این لحظه، شادمانی اش را با همسرش انباز شده حیات تا آنکه صدای زنگ تلفن، لفافه افکارشان را از هم گسیخت.



صدای زنگ تلفن تو حین شیرین تحویل سال، حکایت از دلتنگی یک عزیز است اما این تماس، غصه را بوسیله خانه قلب شان مهمان کرد؛ مگر می توان باور کرد که دیگر امیرحسن و مریم نیستند؛ آنها که برای ماه شهد راهی شمال کشور شده بودند، در تصادف با کامیون، جان خود را از مشت دادند.

پدر احساس می کرد در سن ۶۷ سالگی دیگر توانی بخاطر متوقف شدن ندارد؛ کامل امیدش به این وجود که امیرحسین عصای دستش می شود و حالا او دیگر تراشیدن.

* مهمانان ناآشنا در تشریفات تشییع پیکر بی جان فرزند

غم وجودش با هیچ چیز آرام نمی گرفت؛ در مراسم خاکسپاری و ترحیم با خویشتن می اندیشید چرا باید تقدیر فرزند جوانش، اینگونه رقم بخورد؛ به مهمانانی که در تشریفات حضور داشتند، می نگریست و اندیشه می کرد چرا چهره ها آنقدر ناآشنا هستند. اصلا چرا انقدر این مراسم بهم خورده است؟

پاسخ این سؤال را بعضی بعد گرفت؛ تازه متوجه شد که فرزندش با پول هایی که از او پژمان بود، چه کرده است؛ انگار بدیع فرزندش را شناخته بود؛ امیرحسین درون این مدت بوسیله نیازمندان جستجو می کرد و او چقدر از فرزندش دور حیات...

انگار در وجودش انقلابی ایجاد شده بود؛ درونش پر از آتش بود؛ آتش یک حسرت از خوب دید فرزند؛ آتش خوب بودن مثل فرزند... اینجا بود که حروف عمر اش تبدیل کرد و گام اول این تغییر، مکتب ای بود که در پی فروش منزل امیرحسین و مریم، بنا شد.



* دبستان سازی؛ آغاز راهی جدید

محمدرضا حافظی همان پدر شعر ماست؛ پدر دلشکسته ای که پس ازآن از گذشت بیش از ۶۰ سال از زندگی، مجدد تولد شد؛ در گفت وگوهایش همیشه به خاطره بدوی مدرسه ای که ساخته بود، اشاره می کرد و جمله ای که حسین مظفر وزیر نفس آموزش و تدریس به او گفته بود و قلب او آرامش یافته حیات.

«ترانه الهی علاقه گرفت که درون با مرگ فرزندت این کار خیر عظمت را انجام دهی و اگر یک فرزند از دست دادی امروز ۱۲۰۰ فرزند به دست آوری».

خودش همواره می گفت: «اینک داخل دوره دوم عمرم هستم؛ تو تمام سطح سرزمین حضور دارم و این حرکت مهذب را تا جایی دنباله خواهیم داد که هیچگاه فرد بازمانده از تحصیلی تو ملک نباشد».



* فعالیت خیرین مکتب ساز از ۲۳ سال پیش در کشور

روایت مرگ پسر و پیدایش نخستین مدرسه، سبب شد که محمدرضا حافظی ۲۳ سال پیش، با یکدلی چند نفر از دوستانش تو مشهد مقدس، نهادی را ساختن کنند که جامعه خیرین دبیرستان ساز معروفیت گرفت؛ اجتماع ای که با تعداد انگشت شماری آغاز شد و اینک حدود ۶۵۰ هزاره خیر بوسیله فقره دبیرستان سازی می پردازند و نکته جالب اینکه یک سومین مدارس کشور غصه حالا توسط خیرین ساخته شده اند.



* ترویج دبیرستان سازی

حافظی پس ازآن از تاسیس چهاردهمین دبیرستان اش تصمیم گرفت، درون خوش نویسی مدرسه سازی، نوآوری انجام دهد و آن هم خرج کردن برای جذب خیر بود؛ او در این راه، طولانی هزینه های برگزاری یک تشریفات را تقبل می کرد و داخل آن رسوم از خیرین جلب می کرد که مدرسه سازی کنند.

تمام هزینه های یک سنت از صفر تا صد آن توسط آقای حافظی صیقلی می شد که البته هزینه کمی هم نبود مثلا گاهی ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان هزینه می کرد و درون ازای آن، خیرین برای مدرسه سازی پیشقدم می شدند.

البته آقای حافظی داخل این مدت، تعهدات ساخت مکتب هم داشت؛ او به استان ها سفر می کرد و تو جلسات حضور می یافت و با آنچنان هیجانی از مدرسه سازی و خیرین مدح می کرد که همه را شیفته مدرسه سازی می کرد.



* بابا چشمانش را برای همیشه بست

کم کمینه در سال گذشته، بیماری بوسیله سراغ آقای حافظی آمد اما او همین که مقداری گشایش پیدا می کرد، دوباره برای مکتب سازی و برگزاری همایش برنامه ریزی می کرد تا آنکه اردیبهشت ماه امسال، شرایط جسمی او به نحو ای شد که دیگر توانش را گرفت. کبد ها و کلیه ها را گرفتارش کردند و در نهایت صبح امروز چشمانش بخاطر ابد بسته شد و به فرزندش پیوست. روحش شاد. خبرگزاری فارس ـ مریم عابدینی

عکس | کعبه

نتایج یک تجزیه و تحلیل جدید نشان می دهد که بدون رفتار فوری و مؤثر، تغییرات اقلیمی به یک تهدید وجودی برای تمدن انسانی مبدل خواهد شد و می تواند تا سال ۲۰۵۰ تمدن انسانی را دستخوش فروپاشی بطی ء. پیام این مطالعه میسر است: چنانچه طی ۳۰ سال آینده نتوانیم کارگر بخاطر تغییرات اقلیمی انجام دهیم، کاملا امکان پذیر است که سیاره ی ما تا ۳ درجه گرم نم شود و تمدن انسانی به شکلی که در حال حاضر ما آن را می شناسیم دیگر وجود نخواهد داشت.

کوچکتر این سناریو، جهان در وضعیت «زمین گرمخانه» گیر خواهد کرد و ۳۵ درصد از کل زمین ها و ۵۵ درصد از جمعیت کچل جهان هفتگی متجاوز از ۲۰ روز را تو وضعیت گرمایی کشنده ای که بیرون از آستانه ی ماندگاری آدم است، تجربه خواهد کرد. اکوسیستم هایی همچون صخره های مرجانی، جنگل های بارانی آمازون و پیشقدم از بین خواهند رفت. آمریکای شمالی دستخوش آتش سوزی های ویرانه گر، امواج گرمایی و خشک سالی خواهد شد. رودخانه های بزرگ آسیا به شدت کاهش خواهند یافت و حدود ۲ میلیارد نفر تحت نفوذ کردن مشکل هبوط آب قرار خواهند گرفت.

بارندگی درون مکزیک و آمریکای مرکزی بوسیله نیم کاهش خواهد یافت و کشاورزی تو مناطق زیراستوایی ممکن نخواهد بود. شرایط ال نینو شقه پایدار عرف خواهد یافت و امواج گرمایی مرگبار درون فدایی از مناطق برای بیش از ۱۰۰ روز در سال ادامه خواهد داشت. بیش از یک میلیارد نفر همچنین آواره خواهند شد. نویسندگان تو مقاله ی خود می نویسند:این سناریو، تصویری اجمالی از جهانی با آشفتگی کامل درون مسیری رو به انتهای تمدن و مدرنیته به سبکی که امروزه ما با آن آشنا هستیم، ارائه می یواش که داخل آن چالش های امنیت جهانی و هراس های سیاسی چیزی عادی است.

پژوهشگران محاجه می کنند که عزب راه حل، توسعه ی یک انرژی مخرب جهانی با کربن صفر و استراتژی های صنعتی و اقتصادی با تمرکز کمتر روی مقیاس های اقلیمی و تمرکز بیشتر روی دستور کار ریزی براساس سناریوهای جدی است. در این گزارش توضیح داده می شود:برای کاهش خطر و نگاهداری از تمدن انسانی نیاز است که درون دهه ی آینده به یک بسیج جهانی منابع برای توسعه ی یک سیستم صنعتی با کربن صفر احتیاج است. این عمل ازنظر مقیاس، مانند بسیج اضطراری دوران اغتشاش جهانی دوم است.

به گفته ی پژوهشگران، احتمال ابراز رویدادهای اکید گوشه ی نمودار توزیع ظن بیش از چیزی است که تصور می شود

درون مقاله ی اخیر بوسیله این موضوع رمز می شود که اگرچه مدل های اقلیمی ازنظر پژوهشی سودمند هستند، اما این ابزارها اغلب با دوراندیشی ادا کرده و روی نتایج متوسط تکیه می کنند. با عجیب گرفتن احتمالاتی که درون انتهای نمودار توزیع گمان وجود دارد، ما آمادگی مقابله با رویدادهای فاجعه بار را نخواهیم داشت. این رویدادها شاید به دید غیرمتحمل و هشداردهنده بیایند؛ ولی احتمال وقوع آن ها بیش از چیزی که ما فرض می کنیم.

بیشتر استاندارد های اقلیمی کنونی محافظه کارانه هستند و نقاط سرازیری و محفل های بازخورد مثبتی شبیه آزاد شدن گازهای گلخانه ای تو پی ذوب شدن لایه ی منجمد خاک، از دست رفتن یخچال های جنوبگان غربی و تضعیف نقش زمین و اقیانوس داخل ربط با برداشت کربن اتمسفر را که می تواند گرمایش زمین را تقویت کند، درنظر نمی گیرند.

با درنظر قبض این رویدادها، نمودار تغییرات اقلیمی بوسیله شکل روبرو دارای توزیع نرمال نخواهد بود؛ بلکه این معلوم در یک انتهای خویشتن دنباله ای پهن خواهد داشت که نشان دهنده این است که معیار گرمایش زمین و وقوع رویدادهای فاجعه مرحله کاملا از آنچه در مقیاس های اقلیمی پیش بینی می شود، بالاتر است.

نویسندگان توضیح می دهند که تحت سناریوی «تجارت طبق قاعده معمول»، مقیاس تکثیر گرمی تا سال ۲۰۵۰ درحدود ۲/۴ درجه ی سانتی گراد خواهد حیات و اگر چرخه های بازخورد نیز درنظر گرفته شوند، ۰/۶ درجه ی دیگر نیز اضافه خواهد شد.

این گزارش به وسیله ی Breakthrough National Centre for Climate Restoration منتشر شده است.بیشتر بخوانید:التماس کمک دانشمندان انگلیسی از ثروتمندان برای مقابله با تغییرات اقلیمیهواشناسان درباره ی خاصیت مخرب 5G بر پیش دماغ آب و هوا هشدار دادندیافته های جدید بر مداقه پیش بینی های اقلیمی ناسا توشیح می گذارندانرژی هسته ای؛ گزینه ای حیاتی برای حل دشوار تغییرات اقلیمیتبدیل متان به دی زنگ کربن، راهکاری برای مبارزه با تغییرات اقلیمی
از ابتدای اسفند ماه سال گذشته هجوم ملخ های صحرایی از شبه جزیره عربستان بوسیله مناطق جنوبی ملک دردسرساز شده و سازمان حفظ نباتات تاکنون تو سطح بیش از ۴۵۰ هزار هکتار مقابله با این ملخ ها در هشت استان خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی ایفا داده است. تو این وضعیت اخیراً محمد تقی زاده - دستیار عمرانی استانداری تهران - از آغاز مقابله با ملخ ها در شش شهرستان درگیر پایتخت خبر داده است. این تو حالی است که به گفته سعید محسوس نمینی - مدیر مبارزه با آفات اشتراکی و همگانی راه اندازی حفظ نباتات - ملخ های استان تهران از گونه مردمان هستند که در هر منطقه ای مقدور است وجود داشته باشند و به دلیل بارندگی های اخیر اضافه پیدا کرده اند اما هیچ ارتباطی به ملخ های صحرایی مهاجم درون استان های جنوبی ندارند.وی به افزود: ملخ های صحرایی به طور کلی اختلاف بسیاری با ملخ های بومی دارند و به هیچگاه اسکناس قابل قیاس با ملخ های تبعه نیستند.

به گفته معین، یکی از بنیانی ترین تفاوت های ملخ های بومی با ملخ های صحرایی این است که خسران زایی آنها بیش متفاوت تر و کمتر از ملخ های صحرایی است.مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی راه اندازی حفظ کردن نباتات با بیان اینکه همچنان مبارزه در استان های مذکور برای مقابله با ملخ های صحرایی دنباله دارد، گفت: بودجه ۲۰ میلیارد تومانی درخواست شده از ستاد نزاع قلمرو هنوز بوسیله مشت ما نرسیده و امیدواریم هر چه سریع خیس این بودجه منحصر پیدا بطی ء و بتوانیم هر چه بهتر و سریع تر با ملخ های صحرایی مهاجم مبارزه کنیم.
همان نعوظ که 918 برای پورشه، مفارقت جدیدی آغاز کرد و کارایی پیشرانه های پلاگین هیبرید را بوسیله اثبات رساند؛ لافراری هم درون سال ۲۰۱۳ توانست آغازگر تحولی نوین تو محبوب ترین سوپراسپرت ساز ایتالیا شود و محصولی قدرتمند با قوای محرک هیبریدباشد. پس از اتمام تیراژ تولید ۵۰۰ وسیله لافراری با ارج زیاد از یک میلیون دلار، SF90 با نشانی قدرتمندترین دشت تو زنبیل فراریحضور خواهد داشت و البته، از پیشرانه پلاگین هیبرید استعمال خواهد کرد.



تفاوت های متخصص بین لافراری و SF90، پرشمار هستند. برخلاف مقیاس قبلی که پیشرانه ی ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری با قدرت ۷۹۰ اسب بخار داشت؛ SF90 از معیار ی ۸ سیلندر ۴ لیتری با غلبه ۷۷۰ اسب بخار استعمال می نرم که به تنهایی، آماج ی بهبود شرایط فنی است. اینک مجموع غلبه SF90 با خیساندن اتومبیل برقی و بنزینی، بوسیله ۹۸۶ اسب بخار می رسد و نهایت گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر تولید می یواش که در مقایسه با لافراری، ۳۷ اسب بخار قدرت بیشتر و ۱۰۰ نیوتن متر افزایش گشتاور دارد.

شاید اساسی ترین تضاد SF90 با لافراری، بهره گیری از فناوری پلاگین هیبرید به جای مقیاس هیبرید باشد که امکان شارژ باتری بوسیله دستیار برقی شهری و کاهش چشم انسداد مصرف بنزین را ساده می بطی ء. دشت جدید، دارای ۳ موتور برقی است که یکی داخل ظهر و ۲تا در جلو با مجموع قدرت ۲۱۷ اسب بخار، هماهنگ با قدرتمندترین پیشرانه ی ۸ استوانه در تاریخ فراری، تنظیم شده اند.



فراری SF90، یک ابرخودروی ۲ دیفرانسیل است که به لطف جدید ترین مدل از جعبه دنده ی ۸ سرعته ی خودکار فراری و سیستم دبل کلاچ این شرکت، ظرف ۲.۵ ثانیه بوسیله سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می رسد و نهایت سرعت ۳۴۰ کیلومتربرساعت خواهد داشت. همچنین فراری SF90 می تواند ۶.۷ حین پس از شروع لول بوسیله سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت برسد. اینک فراری هم، محصولی شبیه به پورشه ۹۱۸ دارد که می تواند بی نیاز از بنزین، صرفا با تکیه به خشکی امدن باتری ها بخاطر مدتی، لول کند. بنا بر اعلام شرکت سازنده، SF90 تا مسافتی حدود ۲۵ کیلومتر با انرژی الکتریکی خالص، قابل استفاده است و حتی فرود امدن بوسیله نهایت سرعت ۱۳۵ کیلومتربرساعت را ممکن می کند.



نمای ظاهری SF90، چندان مادون تاثیر معیار های نامدار فراری، متشابه 488 و لافراری قرار نگرفته است. از رو به رو، چراغ ها با کمال مطلوب بهبود آیرودینامیک، کوچک و فاقدر برآمدگی به نظر می رسند. برش نسبتا بزرگی هم، روی کاپوت وجود دارد که هدایت کننده ی محیط از مقابل جلوپنجره به جانب شیشه ی جلو و فضای قفا خواهد بود. شاسی SF90 در قسمت جلو، ۱۵ میلی متر اعلی از پاره میانی است تا قضیه محیط به سمت ژنراتورهای گمارش شده مافوق کاپوت را، اضافه دهد. آیرودینامیک خودرو، درون سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعت، ۳۵۰ کیلوگرم نیروی جرز بر انتهای SF90 فراهم می درنگ که به ادعای مهندسان فراری، نیکوترین عملکرد در میان خودروهای اسپرت جاده ای است.



در فضای داخلی، حکم مدرن فراری با چیدمان جدید کلیدها، خودنمایی می کند. بسیاری از امکانات فنی و حتی رفاهی SF90، توسط راننده از روی حکم مدیریت می شوند. این خودرو، فاقد نمایشگر لمسی روی داشبورد خواهد بود؛ اما از نمایشگر تمام رنگی ۱۶ اینچ با رزولوشن HD استعمال خواهد کرد. علاوه کنار این، سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه (HUD) نیز در مقابل راننده ی SF90 وجود دارد.

وزن سره جدیدترین محصول فراری، ۱۵۷۰ کیلوگرم است. برخلاف فناوری بالاتر و امکانات بیشتر در مقایسه با لافراری، SF90 حدود ۱۳ کیلوگرم سبک تر خواهد بود. شاسی این خودروی پلاگین هیبرید، ۲۰ درصد قرص برنده و ۴۰ درصد منعطف خیس از نمونه ی استفاده شده در لافراری است؛ درحالی که وزن مشابه دارد.



قیمت نهایی و تیراژ تولید فراری SF90 هنوز اخبار نشده است؛ اما می توان اطمینان داشت باتوجه بوسیله سطح فناوری و آمار روی کاغذ، بیش از یک میلیون دلار مقدار گذاری شود. معروفیت کامل خودرو، SF90 استرادله است که اشاره به معیار جاده ای برای این معیار دارد. از این طور نام گذاری می توان نتیجه گرفت نسخه ی مخصوص پیست از SF90 یا نمونه ی رودتسر (آپرتا یا اسپایدر) هم، بوسیله زودی معرفی کردن شود.

بیشتر بخوانید:برجسته ترین خودروهای کلاسیک درون حراجی RM Sotheby’s ایتالیالکسوس RX و RX L استاندارد ۲۰۲۰ معرفی شدندفراری 812 با تیونینگ نویتک رونمایی شدبهترین پیشرانه های گیتی درون سال ۲۰۱۹ و تکرار موفقیت فراریمرسدس بنز GLE مقیاس ۲۰۲۰ با پیشرانه V8 معرفی شد
اگر تاکنون یک تاریخچه علمی را باز کرده باشید، بی تردید تو آن عکسی از ساختار اتم دیده اید. داخل اغلب این عکس ها، تعدادی پروتون و نوترون درون هسته حیات دارند و تعداد اضافی الکترون نیز در اطراف آن ها در حال چرخش هستند. احتمالا این را هم می دانید که لباس این ذرات دقیقا به لباس اجبار ها ی کوچک جدا گانه زدودن و این فقط تصویری است که معمولا نشان می دهند.

تا جایی که می دانیم، الکترون ها لباس مشخصی ندارند؛ گاهی متشابه ذرات نقطه ای و گاهی شبیه موج رفتار می کنند و سپرده به انرژی، شکل خود را عوض می کنند. اکنون بخاطر اولین وعده فیزیکدان ها شکل یک الکترون در یک اتم بدلی را نمایش داده اند.

تو این تکنیک از نقاط کوانتومی استعمال می شود. نقاط کوانتومی، شبه رسانا ها ی کوچک کریستالی در مقیاس نانو هستند. احتمالا داخل تک فناوری نمایش با نقاط کوانتومی مانند نمایشگر ها ی QLED شنیده اید اما از این فن شناسی فقط برای تماشا ی فیلم سینمایی انتقام جویان (Avengers) با کیفیت ارتفاع استعمال نمی شود؛ بلکه کاربرد آن بیش عریض تر است.



نقاط کوانتومی (کوانتوم دات ها)

به نقاط کوانتومی، اتم ها ی بدلی همچنین گفته می شود چرا که این ذرات می توانند الکترون ها را به دام بیندازند و به مایه ی راسته الکتریکی، حرکت آن ها را در سه بعد محدود کنند. الکترون ها ی به تله انداخته شده به گونه ای رفتار می کنند که به نظر می رسد این الکترون ها تو قید یک اتم هستند و در محل به خصوص خود فراغت دارند.

پژوهشگران می تونستند با استفاده از طیف سنج، سطوح انرژی یک خال ی کوانتومی را تعیین کنند. به این وسیله، پژوهشگران می توانند رفتار نقطه ی کوانتومی را درون اثر تغییرات اندازه و انگیزه میدان مغناطیسی مشاهده کنند.

همین مطالعه ها به تیم پژوهشی این امکان را عدالت تا بتوانند لباس تابع موج الکترون ها ی گیر انداخته شده توسط نقاط کوانتومی را در استاندارد کوچک نمدار از نانو متر، لحاظ کنند.

دانیال لاس، فیزیکدان دانشگاه باسل گفت: ما بخاطر ابتدایی بار از این روش بخاطر نشان دادن لباس حقیقی الکترون استفاده کردیم.

اما قضیه به همین جا ختم نمی شود. پژوهشگران با تنظیم کردن بازار الکتریکی توانستند اسلوب حرکت الکترون را تحول دهند و درون همین حال،  اسپین آن ها را نیز به روش زیاد دقیقی کنترل کنند.

این فقره نفوذ کردن یدکی بر پژوهش ها و فناوری های آینده خواهد گذاشت. این کار در استیناف ها ی مربوط به در هم تنیدگی کوانتومی نیز بسیار مؤثر خواهد بود؛ چرا که بخاطر درون غصه تنیده کردن الکترون ها یا هر ذره ی دیگر، لازم است تابع موج دو مورچه درون راستا ی یک صفحه ی مشترک قرار داشته باشند. توانایی کنترل تابع موج الکترون بسیار مفید خواهد حیات و استعمال های وسیع ای خواهد داشت.

در این فناوری می توان از قیمت اسپین الکترون ها داخل کیوبیت (کوچک ترین واحد مفروضات تو یک کامپیوتر کوانتومی) استعمال کرد. ولی این امر عزب داخل صورتی امکان پذیر است که بتوان اسپین را کنترل کرد.  از آنجایی که اسپین الکترون تا حدودی به لباس هندسی آن وابسته است، این روش می تواند برای کنترل اسپین همچنین استفاده شود.

پژوهش مجهز داخل دو مقاله  Physical Review Lettersو Physical Review B منتشر شده است. بیشتر بخوانید:اپل، نمایشگرهای هیبریدی با محدودیت های OLED و QD-LED می سازدساخت ماشینی با توانایی ایجاد ابرجای گزیدگی از احتمالات آیندهساخت اولین کامپیوتر کوانتومی جهان، جام مقدس اهالی سیلیکون ولیفیزیک دانان با کامپیوتر کوانتومی توانستند زمان را به قفا برگردانندکشف رازی مهم درباره ی اتم ها
مقاله های مرتبط:خرمشهر کجاست؟خرمشهر؛ عروس شهرهای جنوبی ایرانخرمشهر در یک نگاه

خرمشهر یکی از شهرهای جنوبی استان خوزستان است که از دو صد پیش بوسیله برهان عظمت سوق الجیشی فوق العاده مورد توجه استعمارگران بوده و تاکنون چندین بار به اشغال قوای خارجی از قبیل عثمانیان، انگلیسی ها و لشکر بسیار کشور عراق درآمده است. این شهر به تامل قرارگیری در مجاورت خلیج فارس و کشور عراق از لحاظ تجاری، اقتصادی و دیپلماتیک از شهرهای مهم سرزمین ایران بوسیله شمار می آید.



تا کنیه خرمشهر می آید همه شهری ویران و فساد زده را تخیل می کنند، اما خرمشهر شهری زیبا با مردمانی خونگرم و میهمان نواز است که از جاذبه های گردشگری جالبی برخوردار است. با ما همراه باشید تا با دیدنی های این دهکده تاریخی بیشتر آشنا شوید.موزه جنگ



خانه ارسی فساد خرمشهر در سال ۱۳۰۹ هجری شمسی احداث و تا انتها جنگ بوسیله عنوان مقدر شدن اداری مشارکت نفت استفاده می شد. تو سال ۱۳۷۵، مرکز فرهنگی دفاع مهذب تو این ساختمان مستقر شد و داخل حال مجهز از آن به نشانی موزه غوغا کاربرد می شود که کلکسیون ای از آثار به جای باقی مانده سرداران مثال حماسه ایستادگی خرمشهر را به عرضه گذاشته است. همچنین این کفش دارای هیئت دولت تخصصی دفاع مقدس با حدود سه هزاره جلد کتاب، سالن نمایش فیلم و آرامگاه سه شهید بی نام است.مسجد تمامیت خرمشهر



صومعه تام خرمشهر نزدیک به ۱۲۰ سال قدمت دارد و حدودا چهل درصد آن تو زمان فساد تحمیلی تخریب شده است. دو گلدسته این مسجد کاملا تخریب و گنبد بزرگ آن نیز بر اثر تلاقی گلوله توپ متخاصم آسیب دیده است. پس از پایان تلاطم تحمیلی این کنیسه بازسازی شده است.پل قدیم خرمشهر



پل قدیم خرمشهر در سال ۱۳۳۸ خورشیدی پهلو روی رودخانه کارون محور ریزی شد و تو سال ۱۳۴۹ به اتمام رسید. این پل در هنگام غوغا تحمیلی بخاطر جلوگیزی از ورود دشمنان متجاوز بوسیله شهر آبادان خرابکاری شد، ولی پس از جنگ بازسازی شد.قصر فیلیه



قلعه فیلیه متعلق به یکی از حاکمان محلی خوزستان است که در ابتدای منطقه شلمچه تو محلی بوسیله اشتهار فیلیه درون کنار رودخانه اروند راحتی محزون است. از این بنای تاریخی در حال مهیا سوا ویرانه ای پایا نمانده است، اما رویت خرابه های آن نیز خالی از لطف نیست.تالاب ناصری



تالاب ناصری یکی از تالاب های ساخت مردم تو ایران است که در هفده کیلومتری سیرت ولایت خرمشهر واقع شده است. این تالاب در واقع به دلیل تخلیه زه آب های کشاورزی در سال ۱۳۷۸ شکل گرفت. تالاب ناصری اکنون، زیستگاه پرندگان بسیاری است که از نقاط متنوع به این تالاب کوچ می کنند.جزیره مینو



جزیره مینو یکی از جزایر جنوبی ملک درون بور چند کیلومتری خرمشهر است که از شرق با ایران و از باختر با کشور عراق هم مرز است. این جزیره دارای طبیعتی دوشیزه و بکلی پوشیده از نخلستان است. جزیره مینو همچنین از لحاظ اکوسیستمی، زیستگاه مناسبی برای پرندگان مهاجر به احصائیه می رود. حیات مناظر طبیعی بی نظیر، پوشش گیاهی سرسبز، رودخانه غریزی و تردد سفینه ها و شناورها در رودخانه بین المللی اروند، جلوه زیبایی در این جزیره پدید می آورد که چشم هر بیننده ای را مجذوب خویشتن می یواش.مضیف حاج عبدالله



مضیف حاج عبدالله یکی از زیباترین مضیف های کشور است که تو جزیره مینو درون شهرستان خرمشهر واقع شده است. این مضیف در باغی بزرگ و ملیح بوسیله مساحت پانزده هزاره متر مربع قرار گرفته است و شامل دو باب مضیف گروهی و جمعی، دو باب مضیف خانوادگی، پنج باب مضیف کوچک و یک چایخانه سنتی می شود.پارک ساحلی خرمشهر



پارک ساحلی خرمشهر یکی از پارک های زیبای این بخانه برگشتن است که تو مجاورت رودخانه خروشان داخل روستای بدریه بنا شده است. اگر درون خرمشهر به دنبال مکانی برای به دست آوردن آرامش و تماشای طبیعت بودید، پیشنهاد می کنیم حتما بوسیله این پارک سر بزنید.ساختمان تاریخی هلال احمر



بناء تاریخی هلال احمر یا کنسولگری قبلی انگلیس یکی از جاذبه های تاریخی خرمشهر متعلق به دوران حکومت قاجاریه است. این ساختمان تاریخی ما بین خیابان فردوسی و جاده ساحلی خرمشهر جای پژمان و در حال مجهز به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.کنیسه ولیعصر



مسجد ولیعصر یکی از بناهای تاریخی و مذهبی خرمشهر به شمار می آید که از دوران حکومت پهلوی تو این ولایت به جای مانده است. این مسجد تو نزدیکی روستای خین داخل جاده شلمچه قرار دارد و درون سال ۱۳۹۰ بوسیله عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت فصیح است.کشتی زمان فساد اروند خردسال



کشتی زمان جنگ اروند صغیر یکی از جاذبه های گردشگری و تاریخی خرمشهر است. درون پیرامون این محوطه تاریخی امکانات رفاهی و تفریحی فراوانی برای گردشگران مهیا شده است.بازار ماهی فروشان



راسته ماهی فروشان در نزدیکی رودخانه کارون قرار دارد و از لنج ها و قایق های صیادی اضافی که ماهی های بدیع ای صید کردن و قصد معامله آن ها را دارند، تشکیل می شود. در این بازار می توانید انواع ماهی های کپور، سنگسر، شوریده، شانگ و صبور را مشهود کنید.پل دوم خرمشهر



پل دوم خرمشهر یا پل مثال گیتی آرا یکی از پل های جدید خرمشهر است که روی رودخانه کارون با بور مناسبی از پل قدیم انگیزه بازسازی شهرستان خرمشهر احداث شده است.
راهنمای خرید بلیط هواپیمای کجاروبلیط چارتر چیست؟بلیط Open Jaw چیست؟چگونه بلیط جت را کنسل کنیم؟چگونه به صبر بلیط هواپیما تمهید کنیم؟چگونه بلیط هواپیما مناسب به اروپا رزرو کنیم؟بهترین زمان برای خرید بلیط کم ارزش جت چه زمانی است؟

در همین ابتدای کار، چنین شرایطی را تصور کنید: طبق روال معمولی و از قبل، بلیط جت  به منظور یک سفر موثر خواه تفریحی را تهیه کرده اید و در موعد مقرر درحالی که هواپیما در حال پرواز است، شما کاملا خونسرد و آرام روی صندلی خود نشسته اید که سرزده بااطلاع اقدام عجیب مهمانداران می شوید و شخص کناری شما توجهتان را بوسیله خودش دعوت می کند.

او نمی تواند حرکات خودش را کنترل کند، صحبت نمی کند و چشمانش را بسته است. حتی هنگامی که شما چند جنین او را نغمه می زنید، باز غصه پیوستگی خاصی نمی افتد و وقتی سیلان را با مهمانداران درون میان می‎ گذارید، آن ها آرام تو گوشتان می گویند: «متاسفیم... اما او مایه تسلی است...!»

به نظرتان این شرایط کاملا غیرمحتمل است؟ ابدار داخل اشتباهید! مشابه ائتلاف ذکرشده در سال ۲۰۰۷ بخاطر شخصی پیش آمد که با خطوط فلکی بریتانیا (British Airways) از «دهلی» به سمت «هیترو» پرواز می کرد. جالب است بدانید این بدوی باری تراشیدن که یک نفر در لحظه تصعید می میرد! فکر نکنید اگر تا به حال داخل یکی از پروازهایتان شخصی درون حین پرواز نمرده است، چیز مهمی را از دست داده اید یا از دنیا ظهر هستید؛ مرام از بیان این مطالب صرفا این است که در سیلان باشید اگر انحصاری در لمحه تصعید جان خود را از دست داد، دقیقا چه اتفاقی خواهد افتاد؟

شخصی در لحظه پرواز شدیدا مریض می شود؛ داخل دامنه اول چه اتفاقی خواهد افتاد؟

بیایید از اول ابتدا کنیم؛ هنگامی که انحصاری درون حین پرواز بوسیله شدت مریض شده خواه درون حال مرگ است، کادر پرواز چه کار کننده ایفا خواهند داد؟ پاسخ ساده است! یک خلبان پاسخ این سؤال را این اسلوب پیش روی کرد:ابتدا از همگی ما این سؤال را می پرسیم که آیا در هواپیما شخصی مجرب در اساس پزشکی حیات دارد یا نه؟ و اگر ناتندرست در حال مردن بود، خوش نویسی تصعید را عوض می کنیم تا او را نجات دهیم.

حتما با خود می پرسید که مسیر جت در چه جهتی و بوسیله لفظ چه مقصدی عوض خواهد شد؟ سؤال نیکوکاری است! خلبان این گونه پاسخ می دهد:اگر پرواز داخلی باشد، هواپیما بوسیله جانب نزدیک ترین فرودگاه دگرگونی مسیر خواهد عدالت تا تحقیق های پزشکی لازم برای بیمار انجام شود. اگر تصعید بین المللی باشد، نخست باید اقدامات لازم جهت فرود هواپیما ایفا شود. داخل این شرایط، فرود آمدن درون فرودگاه های ایالات متحده گزینه مناسبی خواهد بود، چرا که اقدامات لازم سریع تر عمل شده و کاغذبازی های کمتری پیش رو است. پس از فرود هواپیما مجددا اقدامات پزشکی لازم رخساره می پذیرد.

چه اتفاقی خواهد افتاد اگر هیچ راهی برای خلاصی یا زنده ماندن فرد بود نداشته باشد؟

محض شفاف سازی باید بگوییم از دیدن متخصص هیچ کس در هواپیما نمی میرد، چرا که به دلیل مسائل قانونی، خدمه تصعید نمی توانند مردن انحصاری را تو دم پرواز بوسیله صورت برملا اعلام کنند. از سوی دیگر، اگر پزشک ثانیه پرواز همچنین این مسئله را اخبار کند، مسئولان خطوط آسمانی شدیدا با وی تلاقی خواهند کرد. اگر شخصی واقعا در لحظه پرواز مرده باشد و هیچگاه متد دیگری بخاطر نجاتش وجود نداشته باشد، پرواز همچنان باید به مسیر خود امتداد دهد و این غرض بر عهده کادر پرواز است که تا زمان رسیدن به مقصد، لاشه را در کجا نگه داری کنند.شاید جسد تا فرود امدن به آماج روی صندلی خودش باقی بماند!

سازمان هوانوردی فدرال (FAA) قانون خاصی را مبنی بر محل نگه داری جسد در هواپیما تنظیم نکرده است؛ بنابراین روش های تلاقی با اجساد در هواپیما به نسبت خطوط هوایی، بیش متفاوت خواهد وجود و از آنجایی که وقوع این اتفاق به هیچ وجه معمول و رایج نیست، در خراج بیشتر کادر پرواز هنگام اتفاق این مورد نمی دانند چه مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش باید انجام دهند. درواقع، رایج ترین پاسخی که درون چنین مواقعی از کادر تصعید یا خلبان خواهیم شنید این است:«باید دستورالعمل پیشگام را سیلی کنم.»

درون گذشته، افرادی را که در لمحه پرواز جان خود را از مشت می دادند، به حال خویشتن روی صندلی شان رها می کردند تا زمانی که هواپیما به مقصد برسد و پس ازآن از آن مسئولان پزشکی جسد را جابه جا کنند. معمولا روی جسد یک پتو هم می انداختند تا سایر مسافران تا انتهای عروج بوسیله نعش خیره نشوند. لازم به ذکر است بعضی از خطوط هوایی، کاورهای مخصوص لاشه همراه خود دارند.

اما جدیدا اگر شخصی داخل وقت پرواز بمیرد، جسد به بخش «درجه یک» (First Class) هواپیما منتقل خواهد می شود؛ به این دلیل که صندلی های این جزء حزن فضای بیشتری دارند و بی آرامی اغلب اوقات خالی هستند؛ هر چند گاهی اوقات ممکن است مسافران درکنار جسد نشسته باشند؛ دقیقا مثل ماجرایی که در ابتدای مقاله تذکر شد و دوستمان در لحظه سفرش متوجه شد، یک جسد کنارش نشسته است!

اگر هیچ جای خالی درون هواپیما وجود نداشت و غرض به خشکی امدن این بود که جسد را نسبت به جای اصلی اش جابه جا کنند، در این شرایط خدمه باید مبتکرانه عمل کرده و از فضاهای دیگر جت استفاده کنند؛ فضایی همانند فضای دستشویی! قطعا استوار حلق که یک نعش را در دستشویی قرار داد، اما می استعداد آن را درون خلط مستراح گذاشت! یک مهماندار جت رمان جالبی تعریف می کند:یک بانو تو پرواز یکی از دوستانم جان خود را از دست داد. آن ها جسد را در پتو پیچیدند و روی زمین بین دو دستشویی فراغت دادند و به سایر مسافران اخبار کردند که در حال حاضر کسی نمی تواند از ارایش استفاده درنگ.

پس قضیه «بخش مخصوص اجساد» درون هواپیماها چیست؟

«بخش مخصوص اجساد» درون هواپیماها یک افسانه نیست! خطوط هواپیمایی سنگاپور زمانی هواپیماهایی درون جوانمردی داشت که از «سنگاپور» به سمت «نوارک» پرواز می کردند. هر کدام از این هواپیماها مجهز بوسیله بخش مخصوص اجساد بودند. ولی سنگاپور در سال ۲۰۱۳ تولید این هواپیماها را متوقف کرد و قطعات باقی مانده آن را نیز به فروش رساند. پس از این به بعد دیگر خبری از حصه مخصوص اجساد در هواپیماها نخواهد بود.

به نعوظ طاسی احتمال مردن شخصی داخل لمحه پرواز چقدر است؟

خیلی خیلی کم! طبق آمار MedAire (شرکتی که تماس های اضطراری پزشکی در حین تصعید را برقرار می کند) از تعداد ۲۰ هزار تماسی که در سال ۲۰۱۰ گرفته شد (آخرین سالی که آمار و ارقامش موجود بود)، تنها ۹۳ تک به اجل ختم شد و این تعداد فوت، از میان میلیاردها نفر که سالانه ازطریق خطوط هوایی عروج می کنند، حاصل شده است. پس با این حساب، احتمال به تصادم بزمین نشستن اجل فردی درون حین پرواز غلام و شما تقریبا صفر است.

ولی کریه ازاله با این دید هم به قضیه نگاه کنیم که شاید تاکنون این اتفاق در لحظه پرواز غلام و شما افتاده باشد و ما متوجه آن نشده باشیم. صرفا بخاطر حفظ کردن آرامش مسافران داخل طول پرواز، بسیار کمتر پیش می آید که خدمه تو تک اجل شخصی داخل طول پرواز گپ کنند. پس با این تفاسیر، دفعه سپس در پرواز حواستان را جمع کنید. اگر با بغل دستی خویشتن صحبت کردید یا از او چیزی خواستید و مطلقا هیچگاه پاسخی نشنیدید، سراسیمه نشوید. این ظن را بدهید که او بی نزاکت نیست؛ شاید راحت باشد!

اگر ترانه  خرید  بلیط جت اجنبی یا داخلی را دارید، با استعمال از موتور جستجوی پرواز کجارو می توانید کم قیمت ترین بلیط هواپیما به مقصد مورد دیدن خویشتن را یافته و از فروشنده های شریف خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:شگفت انگیزترین سواحل باکو برای تفریحات تابستانیدیدنی های ایران که قبل از ۳۰ سالگی باید ببینیدچگونه از ازدحام جمعیت در جاهای دیدنی استانبول فرار کنیم؟کلیدهای اضطراری هواپیما کدامند؟برترین لوکیشن های سریال Game of Thrones داخل کرواسی