رزرو تالار

از ابتدای اسفند ماه سال گذشته هجوم ملخ های صحرایی از شبه جزیره عربستان بوسیله مناطق جنوبی ملک دردسرساز شده و سازمان حفظ نباتات تاکنون تو سطح بیش از ۴۵۰ هزار هکتار مقابله با این ملخ ها در هشت استان خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی ایفا داده است. تو این وضعیت اخیراً محمد تقی زاده - دستیار عمرانی استانداری تهران - از آغاز مقابله با ملخ ها در شش شهرستان درگیر پایتخت خبر داده است. این تو حالی است که به گفته سعید محسوس نمینی - مدیر مبارزه با آفات اشتراکی و همگانی راه اندازی حفظ نباتات - ملخ های استان تهران از گونه مردمان هستند که در هر منطقه ای مقدور است وجود داشته باشند و به دلیل بارندگی های اخیر اضافه پیدا کرده اند اما هیچ ارتباطی به ملخ های صحرایی مهاجم درون استان های جنوبی ندارند.وی به افزود: ملخ های صحرایی به طور کلی اختلاف بسیاری با ملخ های بومی دارند و به هیچگاه اسکناس قابل قیاس با ملخ های تبعه نیستند.

به گفته معین، یکی از بنیانی ترین تفاوت های ملخ های بومی با ملخ های صحرایی این است که خسران زایی آنها بیش متفاوت تر و کمتر از ملخ های صحرایی است.مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی راه اندازی حفظ کردن نباتات با بیان اینکه همچنان مبارزه در استان های مذکور برای مقابله با ملخ های صحرایی دنباله دارد، گفت: بودجه ۲۰ میلیارد تومانی درخواست شده از ستاد نزاع قلمرو هنوز بوسیله مشت ما نرسیده و امیدواریم هر چه سریع خیس این بودجه منحصر پیدا بطی ء و بتوانیم هر چه بهتر و سریع تر با ملخ های صحرایی مهاجم مبارزه کنیم.
  • ۹۸/۰۳/۱۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی