رزرو تالار

ASGHAROOOOبا وجود اینکه براساس گزارش ها، هواوی با شرکت سایر گوشی سازهای چینی در حال کار روی جهیز عامل اختصاصی خود با نام HongMeng OS است، این ظن حیات دارد که شرکت چینی جایگزین دیگری را برای اندروید در رویت بگیرد. براساس گزارش ها، این جایگزین، Aurora OS صیت دارد و جهیز عاملی روسی است که بر محور ی Sailfish OS توسعه داده شده است.

شنیده ها مشعر از این است که گو پینگ، مدیرعامل پرگیر ای هواوی در گفت وگو با کنستانتین نوسکوف، وزیر توسعه ی دیجیتال، ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه، از احتمال کاربرد ی این شرکت از Sailfish OS روی دستگاه های هواوی سخن گفته است. براساس اطلاعاتی که از این میتینگ منتشر شده است، هواوی بی قراری اکنون در حال آزمایش Aurora OS، نسخه ی روسی Sailfish OS، روی دستگاه های خود است.

براساس گزارش مذکور، پینگ از ظن انتقال بخشی از روانی تولید تراشه و دستگاه های هواوی به روسیه نیز سخن گفته است. با وجود این، اپراتور Rostelcom که حاصل همکاری هواوی و دولت روسیه است، ضمن بروز شوق به انبازی با توسعه دهندگان شرکت های ارتباطات سیار، از اظهارنظر درون خصوص اطلاع دادن زبر خودداری کرده است. این احتمال بود دارد که گریگوری برزکین، یکی از سرمایه گذاران Rostelcom و صاحب پروژه ی Aurora OS در تلاش برای جلب دید هواوی بخاطر استعمال از سیستم عامل یادشده باشد. استفاده از جهیز عامل Aurora که مبتنی کنار جهیز عامل لینوکسی Sailfish است می تواند برای هواوی فواید بسیاری داشته باشد. در ادامه به چیستی Sailfish OS، تاریخچه و فردی های آن می پردازیم.

Sailfish OS چیست؟

سیستم عامل سیل فیش اصالتا فنلاندی است و ریشه داخل خارق العاده شریک شدن نوکیا، Meego دارد. نوکیا سیستم عامل لینوکسی میگو را درون نوکیا N9 بوسیله حکم برد و پس از آن با تغییر مدیریت و محاکمه های شرکت به کلی آن را کنار گذاشت و آویشن توسعه ی آن را برکنار کرد. از دلایلی که تو آن زمان برای این رفتار عنوان می شد، روی کار آمدن مدیران اسبق مایکروسافت و خصومت باقی ویندوز و لینوکس بود.



داخل هرحال، شرکت فنلاندی دیگری بوسیله اشتهار Jolla، با تلفظ محلی یولا، اقدام به سرمایه گذاری داخل توسعه ی میگو کرد و مهندسان برکنار شده ی نوکیا را بوسیله نوکری گرفت تا از ظرفیت های بی انتهای این جهیز عامل مبتنی به خشکی امدن لینوکس استعمال بطی ء و با اختلاط آن با پروژه ی لینوکسی Mer، سیستم عامل متن باز سیل فیش را ایجاد کنند. انتزاعی یولا درون واژه فنلاندی «قایق نجات» است و این شرکت به واقع توانست میگو را از مرگ منحصر به فرد نظیر آن چه که بر سیستم عامل سیمبین آمد خلاصی دهد. یولا که از سال ۲۰۱۱ شروع به فقره کرد و هم اکنون درون کشورهای فنلاند، سوئد و ژاپن واحدهای تحقیقات و توسعه دارد. در ویدیوی زیر می توانید معرفی جدیدترین نسخه ی Sailfish OS را مشاهده کنید.Meego چیست؟

نوکیا درون سال ۲۰۰۵ جهیز عاملی لینوکسی را به نام OS2005 توسعه رحم که در تبلت نوکیا ۷۷۰ تک استفاده استراحت گرفت. این جهیز عامل درون سال ۲۰۰۹، بوسیله (Maemo (version 5 تغییر نام رحم و داخل نوکیا N900 استفاده شد. پیوستگی مقطعی نوکیا و اینتل و تلفیق میمو و Moblin (یک پروژه ی لینوکسی دیگر) سیستم عامل میگو را داخل سال ۲۰۱۰ به بود آورد. همان سال نوکیا اخبار کرد که نوکیا N8 آخرین گوشی پرچمداری خواهد بود که با سیستم عامل سیمبین معرفی می شود و گوشی های آتی سری N N کنار پایه ی میگو خواهند بود؛ اما تو سال ۲۰۱۱ به طرز غیرمنتظره ای پروژه ی میگو به رغم داشتن ظرفیت های بی نهایت منحل شد تا با توافق اینتل، نوکیا ۹ عزب دستگاهی باشد که با سیستم عامل میگو روانه ی میدان. شد توسعه دهندگان میگو توسط یولا جذب شدند تا با ترکیب دو پروژه ی لینوکسی Mer و Meego جهیز عامل جدیدی را مدل سازی کنند؛ مهندسین سابق نوکیا که تو آن زمان با قبض ۲۵هزار یورو از امر برکنار شدند، امکان استفاده از پتنت های مربوط به میگو را در سیلاب فیش نداشتند و نمی توانستند همان رابط کاربری موسوم بوسیله Harmattan را در سیل فیش پیاده سازی. کنند با وجود این، با الهام اخذ رابط از کاربری مبتنی بر ژست حرکتی نوکیا، رابط کاربری جدیدی را با کاربرد از Qt ،QML ،HTML5 و C برای جولا طراحی.



کردند سیلاب فیش عزب داخل سه وسیله نه چندان مشهور Jala Accione، Jala Accione P و تبلت INOI T8 به صورت پیش فرض انتصاب شد؛ اما امکان نصب آن به نعوظ رسمی روی سونی اکسپریا X، اکسپریا XA2، اکسپریا XA2 پلاس، XA2 اولترا و Gemini PDA و به نعوظ غیررسمی روی بسیاری از مایه ها فراهم. شد این سیستم عامل در حال حاضر به نسخه ی سوم گویا و از بلوغ کافی برخوردار است و تو گوهر استخلاص از اندروید، از اکثر نبوغ های آن مانند Data Encription و OTG و حتی نصب اپلیکیشن های APK پشتیبانی می بطی ء و در منبع حال از پناه بالایی همچنین برخوردار.است Aurora OS با Sailfish OS چه ارتباطی

دارد؟ Aurora یک کپی یا به عبارت باریک بین تر یک fork از سیلاب فیش. است اپراتور روسی Rostelecom از چهار ماه پیش با مقدمه کار روی این سیستم عامل معروفیت روسی Aurora را به آن عدالت تا تمام جهیز های اداری و دولتی روسیه را تا سال ۲۰۲۱ به آن فراهم. یواش شاید بهتر باشد ٰبرای دریافتن بهتر رابطه این دو سیستم عامل می توانیم نگاهی به ارتباط اندروید و گوگل داشته.



باشیم در اندروید، (AOSP مخفف پروژه ی متن باز) اندروید به توسعه دهندگان اذن می دهد تا هرکدام نسخه یا فورک خود را از آن داشته. باشند گوگل همین کار را کرده و مجموعه ی اپلیکیشن های خود شامل جیمیل، گوگل Docs، مپس، درایو، کلندر، گوگل پلی، موزیک و گوگل پلی موزیک... و را بوسیله آن اضافه کرده. است هیچ یک از این اپلیکیشن ها بخشی از AOSP محسوب نمی شوند؛ بلکه در نسب انحصاری سازی گوگل از اندروید به حساب می. آیند توسعه دهنده ی دیگری، مثلا هواوی، می تواند از AOSP استفاده کرده و کلکسیون ویژگی ها و اپلیکیشن های خود را بوسیله آن اضافه. کند درواقع، شرکت هایی متشابه هواوی و شیائومی در چروک نسخه ای از اندروید را ارائه می دهند که فاقد هرگونه اپلیکیشن گوگل هستند و جایگزین های چینی درون آن ها به قیافه پیش فرض نصب.هستند مقاله های:مرتبط تفاوت هواوی با دولت آمریکا از کجا آغاز شد و به کجا خواهد انجامیدداستان: برند نوکیا؛ مسیری پرپیچ وخم از کاغذ تا تجهیزات مخابراتی و گوشی

موبایل داخل خصوص Aurora، همان طور که گفته شد با یک فورک از جهیز عامل فنلاندی سیل فیش روبه رو. هستیم از آن جایی که فنلاند و روسیه دو سرزمین مجزا با کلکسیون نیاز های مختلف در سیستم عامل موبایل هستند، برخی ویژگی ها بین سیلاب فیش و Aurora بدون تبدیل مانده و برخی موارد دست خوش تحول شده. اند چنان چه روسیه از متن باز بودن سیلاب فیش روزی نمی برد و نسخه ی خود را ارائه نمی انصاف مجبور وجود براساس قوانین بوسیله شریک فنلاندی احترام گذاشته و سیل فیش را با همان صیت و همان اپلیکیشن های پیش فرض به صورت دست نخورده تک استفاده استراحت. دهد در عوض، نسخه های فورک شده این اجازه را به ترقی دهندگان می دهند که جهیز عامل را به سلیقه و تناسب حاجت خود انحصاری سازی. کنند بنابراین، Aurora OS همان سیستم عامل مبتنی پیاده شدن لینوکس سیلاب فیش است که از تمامی توان های آن پشتیبانی می کند و درون جوهر استقلال از اندروید به دلیل هسته ی مشترک با (اندروید یعنی) لینوکس از تمامی توان های آن از عموم اپلیکیشن ها پشتیبانی می.



کند هواوی که تحت فشارهای دولت آمریکا و وزن روابط با گوگل به شدت بوسیله پشت گزینش سیستم عامل جایگزین برای گوشی های آینده ی خویشتن. است علاوه پهلو توسعه ی سیستم عامل مبتنی بر اندروید HongMeng مذاکره برای بوسیله کارگیری Aurora OS را همچنین آغار کرده. است هواوی در حال فراهم اپ استور اختصاصی خویشتن با شهرت AppGallery را نیز. دارد با بود این، گزارش ها از مذاکره ی هواوی با Aptoid برای جایگزینی پلی استور خبر می. دهند از سوی دیگر باتوجه به اینکه Aurora توسط شانس روسیه ترقی داده شده است فدایی تحلیل گران نگرانی های امنیتی را در خصوص آن مطرح کرده اند و موافقت چروک و روسیه را چندان به صرفه کاربران و داده های آن ها نمی دانند؛ هرچند که سیل فیش به خودی خود کاملا ایمن بوده و از هیچ داده ای عاری اجازه ی کاربر استعمال نمی. کند باید رویت درنهایت کدام سیستم عامل از محاسبه حمایت و اجرا توجه مقامات هواوی را به خود جلب خواهد کرد و بوسیله عنوان سیستم عامل جایگزین در گوشی های این همدستی استعمال خواهد.شد بیشتر:بخوانید از معضل هواوی تا گسست 5G؛ آیا کشورها پشه های اینترنت را به روی خود خواهند بست؟۱۰ ویژگی جدید اپل که ایده آن متعلق به خودش نیستهواوی عرضه ی میت ایکس را بوسیله تعویق انداختمعرفی لپتاپ متاخر هواوی به تعویق افتاداتحاد هواوی با دیگر گوشی سازهای چینی برای آماده سازی جهیز عامل جایگزین
  • ۹۸/۰۳/۲۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی