رزرو تالار

نتایج یک تجزیه و تحلیل جدید نشان می دهد که بدون رفتار فوری و مؤثر، تغییرات اقلیمی به یک تهدید وجودی برای تمدن انسانی مبدل خواهد شد و می تواند تا سال ۲۰۵۰ تمدن انسانی را دستخوش فروپاشی بطی ء. پیام این مطالعه میسر است: چنانچه طی ۳۰ سال آینده نتوانیم کارگر بخاطر تغییرات اقلیمی انجام دهیم، کاملا امکان پذیر است که سیاره ی ما تا ۳ درجه گرم نم شود و تمدن انسانی به شکلی که در حال حاضر ما آن را می شناسیم دیگر وجود نخواهد داشت.

کوچکتر این سناریو، جهان در وضعیت «زمین گرمخانه» گیر خواهد کرد و ۳۵ درصد از کل زمین ها و ۵۵ درصد از جمعیت کچل جهان هفتگی متجاوز از ۲۰ روز را تو وضعیت گرمایی کشنده ای که بیرون از آستانه ی ماندگاری آدم است، تجربه خواهد کرد. اکوسیستم هایی همچون صخره های مرجانی، جنگل های بارانی آمازون و پیشقدم از بین خواهند رفت. آمریکای شمالی دستخوش آتش سوزی های ویرانه گر، امواج گرمایی و خشک سالی خواهد شد. رودخانه های بزرگ آسیا به شدت کاهش خواهند یافت و حدود ۲ میلیارد نفر تحت نفوذ کردن مشکل هبوط آب قرار خواهند گرفت.

بارندگی درون مکزیک و آمریکای مرکزی بوسیله نیم کاهش خواهد یافت و کشاورزی تو مناطق زیراستوایی ممکن نخواهد بود. شرایط ال نینو شقه پایدار عرف خواهد یافت و امواج گرمایی مرگبار درون فدایی از مناطق برای بیش از ۱۰۰ روز در سال ادامه خواهد داشت. بیش از یک میلیارد نفر همچنین آواره خواهند شد. نویسندگان تو مقاله ی خود می نویسند:این سناریو، تصویری اجمالی از جهانی با آشفتگی کامل درون مسیری رو به انتهای تمدن و مدرنیته به سبکی که امروزه ما با آن آشنا هستیم، ارائه می یواش که داخل آن چالش های امنیت جهانی و هراس های سیاسی چیزی عادی است.

پژوهشگران محاجه می کنند که عزب راه حل، توسعه ی یک انرژی مخرب جهانی با کربن صفر و استراتژی های صنعتی و اقتصادی با تمرکز کمتر روی مقیاس های اقلیمی و تمرکز بیشتر روی دستور کار ریزی براساس سناریوهای جدی است. در این گزارش توضیح داده می شود:برای کاهش خطر و نگاهداری از تمدن انسانی نیاز است که درون دهه ی آینده به یک بسیج جهانی منابع برای توسعه ی یک سیستم صنعتی با کربن صفر احتیاج است. این عمل ازنظر مقیاس، مانند بسیج اضطراری دوران اغتشاش جهانی دوم است.

به گفته ی پژوهشگران، احتمال ابراز رویدادهای اکید گوشه ی نمودار توزیع ظن بیش از چیزی است که تصور می شود

درون مقاله ی اخیر بوسیله این موضوع رمز می شود که اگرچه مدل های اقلیمی ازنظر پژوهشی سودمند هستند، اما این ابزارها اغلب با دوراندیشی ادا کرده و روی نتایج متوسط تکیه می کنند. با عجیب گرفتن احتمالاتی که درون انتهای نمودار توزیع گمان وجود دارد، ما آمادگی مقابله با رویدادهای فاجعه بار را نخواهیم داشت. این رویدادها شاید به دید غیرمتحمل و هشداردهنده بیایند؛ ولی احتمال وقوع آن ها بیش از چیزی که ما فرض می کنیم.

بیشتر استاندارد های اقلیمی کنونی محافظه کارانه هستند و نقاط سرازیری و محفل های بازخورد مثبتی شبیه آزاد شدن گازهای گلخانه ای تو پی ذوب شدن لایه ی منجمد خاک، از دست رفتن یخچال های جنوبگان غربی و تضعیف نقش زمین و اقیانوس داخل ربط با برداشت کربن اتمسفر را که می تواند گرمایش زمین را تقویت کند، درنظر نمی گیرند.

با درنظر قبض این رویدادها، نمودار تغییرات اقلیمی بوسیله شکل روبرو دارای توزیع نرمال نخواهد بود؛ بلکه این معلوم در یک انتهای خویشتن دنباله ای پهن خواهد داشت که نشان دهنده این است که معیار گرمایش زمین و وقوع رویدادهای فاجعه مرحله کاملا از آنچه در مقیاس های اقلیمی پیش بینی می شود، بالاتر است.

نویسندگان توضیح می دهند که تحت سناریوی «تجارت طبق قاعده معمول»، مقیاس تکثیر گرمی تا سال ۲۰۵۰ درحدود ۲/۴ درجه ی سانتی گراد خواهد حیات و اگر چرخه های بازخورد نیز درنظر گرفته شوند، ۰/۶ درجه ی دیگر نیز اضافه خواهد شد.

این گزارش به وسیله ی Breakthrough National Centre for Climate Restoration منتشر شده است.بیشتر بخوانید:التماس کمک دانشمندان انگلیسی از ثروتمندان برای مقابله با تغییرات اقلیمیهواشناسان درباره ی خاصیت مخرب 5G بر پیش دماغ آب و هوا هشدار دادندیافته های جدید بر مداقه پیش بینی های اقلیمی ناسا توشیح می گذارندانرژی هسته ای؛ گزینه ای حیاتی برای حل دشوار تغییرات اقلیمیتبدیل متان به دی زنگ کربن، راهکاری برای مبارزه با تغییرات اقلیمی
  • ۹۸/۰۳/۱۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی