رزرو تالار

این روزها، بسیاری از کشورها، شهروندان خود را تشویق بوسیله ماندن در خانه می کنند. بوسیله همین برهان توجه به رژیم غذایی و تأثیر غذا بر سلامت، وقار زیادی روشن می کند. اگر چیزی به اسم غذای کامل وجود داشته باشد، دانه مرغ را می توان یکی از نامزدها درون رویت گرفت. دسترسی به تخم مرغ و پخت آن راحت و از طرفی این ماده ی غذایی سرشار از پروتئین است. بوسیله گفته یکریستوفر بلسو، استادیار علوم تغذیه از دانشگاه کنتیکت ایالات متحده «تخم مرغ تمام مواد لازم برای نمو گیرایی زنده را تو خویشتن دارد بنابراین بدیهی است که سرشار از مواد مغذی باشد.»

خوردن بذر مرغ تو کنار غذاهای دیگر می تواند به جذب ویتامین ها حزن کمک نرم. برای شهید طبق پژوهشی، اضافه کردن دانه مرغ بوسیله سالاد می تواند نمونه ویتامین E دریافتی از سالاد را افزودن دهد. اما سال ها است به دلیل میزان کلسترول بالای تخم مرغ، بر سر این ماده ی غذایی مناقشه و جدل حیات دارد. بسیاری از استیناف ها خوردن برز مرغ را به افزایش مخاطره بیماری های قلبی ربط می دهند. زرده ی تخم مرغ حاوی ۱۸۵ میلی گرم کلسترول است که بیش از نیمی از ۳۰۰ میلی گرم کلسترول توصیه شده در رژیم های غذایی را تشکیل می دهد.

علاوه بر این، طبق فداکار ادعاهای بی اساس، بذر مرغ می تواند از افراد در مقابل ویروس کووید ۱۹محافظت کند یا حتی عامل شیوع این ویروس باشد. تا اینکه موافق عملی ای عجیب، سوراخ کردن تخم مرغ قبل از پختن آن می تواند منجر به ایجاد پادتن هایی شود که از افراد در مقابل مصیبت کرونا مراقبت می کند؛ اما این نظری فاقد هرگونه پشتوانه و اثبات علمی است.

اما تخم مرغ غذایی ایده آل است خواه مضر؟ کلسترول، چربی زردی است که در جگر و روده ها تولید می شود. این ماده را می توان در تمام سلول های بدن معین کرد. معمولا افراد کلسترول را کریه می دانند اما این ماده، یکی از عناصر اصلی سازنده ی غشاهای سلولی است و برای تولید ویتامین D و هورمون های تستوسترون و استروژن ضروری است. بدن آدم به صورت خودکار کلسترول تک نیاز را تولید می کند؛ اما کلسترول تو فرآورده های حیوانی متشابه گوشت گاو، میگو و تخم مرغ و حتی پنیر و کره هم مشخص می شود.

کلسترول را می توان در فرآورده های حیوانی مانند گوشت و دانه مرغ واضح کردمقاله های مرتبط:چگونه در ایام قرنطینه تغذیه سالم داشته باشیم؟آیا تابعیت از رژیم غذایی وگان مزیتی دارد؟

کلسترول از سر مولکول های لیپوپروتئین موجود در خون، به سراسر بدن نقل مکان می شود. هر شخص، ترکیب لیپوپروتئینی متفاوتی دارد و این ترکیب می تواند نقش مهمی را درون ریسک توسعه ی بیماری های قلبی اجرا یواش. کلسترول لیپوپروتئین کم انبوهی (LDL) که به آن کلسترول بد هم گفته می شود، از کبد به سرخرگ ها و بافتن های بدن منتقل می شود. به اعتقاد ی پژوهشگران، این احاله می تواند به تشکیل کلسترول در رگ های خونین و افزایش خطر بیماری هایقلبی عروقی منجر شود.

اما پژوهشگران به نعوظ قطعی مصرف کلسترول را به افزایش ریسک بیماری های قلبی، عروقی ربط نداده اند. درنتیجه، هیچگاه کدام از وصیت های رژیمی ایالات متحده یا بریتانیا، محدودیتی برای استعمال کلسترول قائل نیستند. بلکه در عوض، به خشکی امدن محدود کردن چربی سیری شده تأکید دارند. روغن اشباع شده می تواند سربزرگی بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهد. به ویژه غذاهای حاوی چربی های ترانس، می توانند سطوح LDL را افزایش دهند. اگرچه، برخی چربی های ترانس در فرآورده های حیوانی تیمار دیده می شوند، اغلب این چربی ها بوسیله صورت قلابی تولید می شوند و سطوح بالایی از آن ها را می استعداد در کره ها، اسنک ها و غذاهای سوخاری و تنوری مثل گوناگون شیرینی، دونات و کیک نمایان کرد.

از طرفی، میگو و تخم مرغ دارای بیشترین میزان کلسترول و در حقیقت حال روغن اشباع پائین هستند. ماریا لوس فرناندز، لله علوم تغذیه از دانشگاه کنتیکت ایالات متحده، در پژوهش های خود هیچ ارتباطی بین نوشیدن تخم مرغ و افزایش سربزرگی بیماری های قلبی عروقی جلوه گر نکرده است. او می گوید:با اینکه کلسترول موجود درون تخم مرغ بسیار بیشتر از کلسترول موجود در گوشت و دیگر فرآورده های حیوانی است، چربی اشباع شده عامل اصلی افزایش کلسترول خون محسوب می شود. این نتیجه ی سال ها پژوهش است.

بحث درباره ی عوارض سلامتی برز مرغ ها امروزه تا اندازه ای تغییر کرده است زیرا بدن می تواند کلسترول مصرفی را خنثی کند. به گفته یالیزابت جانسون، استادیار پژوهشی علوم تغذیه داخل دانشگاه تافتز بوستون: «کلسترول موجود در غذاها برای اغلب افراد شاق ساز حلق.» جانسون و تیمی از پژوهشگران با ممارست ۴۰ جستجو تو سال ۲۰۱۵، هیچ گونه شواهد جامعی را درباره ی رابطه ی بین کلسترول رژیمی و بلای ناگهانی های قلبی پیدا نکردند. به گفته ی جانسون:بدن انسان، دارای قواعد مشخصی برای مصرف کلسترول است و کلسترول کمتری تولید می درنگ.

کلسترول داخل صورتی زیان بخش است که با اکسیژن ترکیب شود اما آنتی اکسیدان های موجود درون برز مرغ از این فرایند پیشگیری می کنند

کلسترول موجود داخل تخم مرغ ها می تواند ریسک کمتری را بخاطر اشتی افراد به متعاقب داشته باشد. کلسترول زمانی زیان بخش است که با اکسیژن موجود داخل سرخرگ ها واکنش دهد اما به گفته ی بلسو، فرایند اکسایش با کلسترول بذر مرغ ها عارض نمی دهد. او می گوید:اگر کلسترول با اکسیژن خاصیت دهد، خطرناک خواهد بود اما آنتی اکسیدان های موجود درون دانه مرغ مانع از اکسایش کلسترول آن می شوند.

حتی برخی کلسترول ها بخاطر بدن کارگر هستند. کلسترول لیپوپروتئین پرتراکم (HDL)، بوسیله شش نقل مکان می شود اما در شش تجزیه نمی شود و از بدن حذف می شود. HDL، نیز با پیشگیری از تشکیل کلسترول در خون، دارای اثر محافظتی تو مقابل بلای ناگهانی های قلبی عروقی است. بوسیله گفته ی فرناندز:افراد باید نگران کلسترولی باشند که در خون آن ها گردش می بطی ء و می تواند به بیماری های قلبی منجر شود.

نکته ی حائز اهمیت، نسبت HDL به LDL داخل بدن است. چرا که می تواند پی LDL را خنثی کند. به گفته ی بلسو، تقریبا یک سوم افراد، مشکل افزایش ۱۰ الی پانزده درصدی کلسترول خون دارند. در اغلب موارد، بدن می تواند کلسترول مصرفی را با کلسترول کبد، متعادل کند.

برابر آزمایش ها، میزان کلسترول LDL تو بدن افراد سالم پس از نوشیدن تخم مرغ اضافه می یابد. افراد چاق، دارای تکثیر وزن خواه مبتلا به دیابت پس از خوردن تخم مرغ، شاهد افزایش کمتر LDL و افزایش مولکول های HDL خواهند بود؛ بنابراین چنانچه سالم هستید، بذر مرغ می تواند آثاری منفی پیاده شدن بدن شما بگذارد. از طرفی مدل HDL درون بدن های سالم هم بیشتر است پس نیازی به نگرانی برای تکثیر LDL نیست.

طبق یک پژوهش، استعمال نیمه تخم مرغ اضافی در روز با ریسک بالاتر مصیبت های قلبی درارتباط وجود

از طرفی تعدادی استیناف های امسال، بی خسران بودن دانه مرغ را رگه کرده اند. پژوهشگران با معاینه داده های ۳۰ هزار فرد بالغ تو بازه ی زمانی ۱۷ سال به این نتیجه رسیدند که مصرف هر نصف دانه مرغ افزودن در روز، رابطه ی مستقیمی با افزایش ریسک مصیبت های قلبی دارد (آن ها الگوهای رژیمی، شرایط سلامت طاسی و فعالیت فیزیکی سوژه ها را برای جداسازی آثار دانه مرغ، کنترل کردند). بوسیله گفته ی نورینا آلن، یکی از مؤلفان این بررسی و استادیار پزشکی پیشگیری از دانشگاه شمال غربی ایالات متحده:ما بااطلاع شدیم به ازای هر ۳۰۰ میلی گرم کلسترول اضافه، صرف کردن دیدن از نوع غذا، خطر ابتلا به بلای ناگهانی های قلبی، عروقی به پیمانه ی ۱۷ درصد و خطر مرگ و میر کلی، ۱۸ درصد افزایش می یابد. ما همچنین متوجه شدیم، استعمال تکثیر ی شقه بذر مرغ در هر روز می تواند، سربزرگی ابتلا به مصیبت های قلبی را ۶ درصد و خطر اجل را ۸ درصد تکثیر یابد.کلسترول موجود داخل دانه مرغ معمولا جذب بدن می شود

با اینکه استیناف یادشده یکی از جامع ترین پژوهش ها درباره ی رابطه ی بیماری قلبی و مصرف دانه مرغ است، صرفا بر پایه ی مشاهدات است و عوارض یا آثار مصرف را نشان نمی دهد. همچنین این پژوهش براساس یک مجموعه از داده های خودگزارشی منتشر شده است. تو این پژوهش از انبازی کنندگان خواسته شد غذاهایی را که در ماه ها یا سال گذشته خورده اند، صیت ببرند و بعد به مدت ۳۱ سال به تجسس اشتی آن ها پرداختند. این داده ها علامت می دهند پژوهشگران صرفا چشم اندازی کلی از تغذیه ی باهم اتحاد کردن کنندگان را به دست آورده اند؛ درحالی که رژیم غذایی افراد به مرور زمان تغییر می نرم.

استیناف یادشده با نتایج گذشته در تضاد است. مطابق بسیاری از پژوهش ها، تخم مرغ بخاطر اشتی قلب طرز کار است. برابر تحلیلی روی نیم میلیون فرد بزرگسال در چروک در سال ۲۰۱۸، حاصل ی کاملا متفاوتی به مشت آمد. براساس این پژوهش، استعمال تخم مرغ می تواند کار بزرگ مصیبت های قلبی را کاهش دهد. خطر مرگ بر جای پا بلای ناگهانی های قلبی داخل افرادی که هر روز تخم مرغ مصرف می کنند ۱۸ درصد و حدس مرگ پهلو اثر سکته، ۲۸ درصد کمتر است.

البته پژوهش علو هم مانند پژوهش قبلی کاملا به خشکی امدن مبنای مشاهدات است و انگیزه و عوارض مصرف هویدا نیست. برای مثال جلوه گر نیست، افراد بزرگسال سالم تو چین دانه مرغ بیشتری می خورند یا بذر مرغ عامل سلامتی آن ها است؟ پاسخ به این پرسش مدخل اهمیت از مسئله است.

با اینکه استیناف های یادشده، بحث درباره ی تأثیر کلسترول دانه مرغ بر سلامتی را افزایش دادند، راه هایی برای پی بازی کردن به تأثیر تخم مرغ بر سلامتی وجود دارد. یکی از طرز ها، تجسس ترکیبی بوسیله شهرت کولین داخل برز مرغ است که از بیماری آلزایمر پیشگیری می نرم. نیز می تواند از کبد افراد حراست کند.

کولین که درون دانه مرغ ها پیدا می شود، می تواند از افراد در طبق بلای ناگهانی آلزایمر محافظت کند

اما کولین می تواند آثار منفی حزن داشته باشد. باکتری های شکمی، این ماده را به مولکولی به شهرت TMO تبدیل می کنند که سپس می تواند جذب شش شده و بوسیله TMAO تبدیل شود. مولکول TMAO وابستگی ی مستقیمی با اضافه مخاطره ابتلا بوسیله بیماری های قلبی عروقی دارد. بلاسو با وارسی این تماس و برابر برخی پژوهش ها مخبر شد سطح TMAO، درست دوازده ساعت پس از استفاده تخم مرغ در برخی افراد افزایش یافته است.برخی پژوهش ها می گویند بذر مرغ با کار بزرگ پایین نم بیماری های قلبی درارتباط است

استیناف های مرتبط با مصرف تخم مرغ و TMAO، بوسیله بستگی ی یمین این دو پی بنده اند. با این حال، TMAO را می توان تنها یکی از شاخص های پایه ای ابتلا به بلای ناگهانی های قلبی درون نظر گرفت که پس از روزگار های کامل نخوردن غذا در افراد دیده می شود. بلاسو این فرایند را به افزایش موقتی سطح قند خون پس از خوردن کربوهیدرات تشبیه می کند ولی تکثیر سطح قند خون تنها زمانی بوسیله دیابت منجر می شود که بوسیله عارض پیوسته امتداد داشته باشد. شاید دلیل افزایش TMAO این باشد که تنها عوارض خوردن بذر مرغ به کولین مربوط نباشند. فرناندز می گوید:مشکل از جایی شروع می شود که کولین جذب خون نشود و در روده ی ارشد جمع شود. در روده کولین در ابتدا به TMA و سپس به TMAO تحول می شود؛ اما کولین موجود در تخم مرغ معمولا جذب می شود و در روده ی بزرگ لبریز نمی شود، بنابراین منجر به اضافه کار بزرگ بلای ناگهانی های قلبی نخواهد شد.

از طرفی دانشمندان، بررسی مزایای صلح و صفا تخم مرغ را حزن آغاز کرده اند. زرده ی برز مرغ یکی از بهینه منابع لوتئین است. لوتئین بستگی ی مستقیمی با بهبود بینایی و کاهش سربزرگی بیماری های چشمی دارد. به گفته ی جانسون:دو نوع لوتئین درون شبکیه ی چشم وجود دارد که می توانند مانند فیلتر تلالو آبی اجرا کنند و به طور طاسی از شبکیه در طبق نورهای مضر محافظت کنند.

با اینکه پژوهشگران راه درازی را تو بررسی آثار تخم مرغ پهلو صلح و صفا طی کرده اند، اغلب پژوهش ها به خشکی امدن غیرمضر وجود داشتن دانه مرغ برای صلح و صفا تأکید دارند و حتی معتقدند استعمال دانه مرغ دارای مزایایی برای اشتی است. البته شاید، استفاده بیش از کمیت تخم مرغ برای صبحانه، سالم ترین گزینه نباشد. حداقل توصیه می شود رژیم متفاوتی داشته باشید و قدیم تخم مرغ نخورید.بیشتر بخوانید:وعظ هایی برای گشایش میکروبیوم رودهاصول ارگونومیک تنظیم رفعت نمایشگر بخاطر جلوگیری از ناهنجاری های بدنیچرا برخی افراد دست های خود را نمی شویند؟ارتباط میان سلامت روده و مصونیت سیستم ایمنیوزارت بهداشت: آمار دقیق مبتلایان کرونا زیبنده برآورد نیست
  • ۹۹/۰۲/۱۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی