رزرو تالار

حدود دو سال پیش اپلیکیشن FaceApp برای ابتدایی بار داخل مارکت های اپلیکیشن صریح شد و اعلام متعددی را به خود ویژه داد. اکنون مجددا تصاویر متعددی از کاربران در شبکه های مدنی مشاهده می شود که از فیلترهای حرفه ای تر این درخت سرو برای تغییر چهره ی خود استفاده می کنند. کارشناسان با تأیید گشایش فیلترها در به روزرسانی های اخیر عقیده دارند که افزایش محبوبیت و اطلاع دادن پیرامون چنین اپلیکیشن هایی، عموما با تبلیغات اینفلوئنسری یا پولی ایفا می شود.مقاله های مرتبط:برنامه FaceApp؛ وقتی فهم مصنوعی شما را می خنداند - زوم اپحریم خصوصی مرده است؛ جایگزین آن چه خواهد بود؟

فیلتر لبریز سروصدای این روزهای FaceApp به کاربر امکان می دهد تا تمثال اشخاص را پیرتر خواه جوان تر بطی ء. فیس اپ قبلا افکتی برای تغییر قومیت و نژاد تصاویر هم داشت که به خاطر انتقادهای متعدد، آن را حذف کرد. به هرحال اخبار کنونی پیرامون اپلیکیشن ترقی دهنده های روسی پیرامون جلوه ها نیست و نگرانی ها بیشتر درباره ی باطل حریم مخصوص مطرح می شود.

اولین نگرانی جدی اطراف فیس اپ، بوسیله بارگذاری تصاویر آلبوم شخصی کاربر مرتبط می شود. کارشناسان متعدد امنیتی این نگرانی را بررسی کرده اند. برخی از آن ها بارگذاری را تأیید کرده و برخی دیگر رد می کنند. به هرحال تعدادی از آن ها اعتقاد دارند تصاویر برای پردازش در فضای ابری بارگذاری می شوند و از پردازنده ی داخلی وسیله بخاطر آن استعمال نمی شود.

نگرانی دوم کاربران و کارشناسان حریم مخصوص از فیس اپ، پیرامون اجازه ی دسترسی به تصاویر شخصی مطرح می شود. فدایی کاربران درون توییتر ابراز نگرانی می کنند که اپلیکیشن سابق الذکر بدون کسب مجوز دسترسی به گالری تصاویر (Camera Roll در iOS) امکان تماس با آن را دارد. به هرحال دسترسی کنونی به تصاویر و امکان تفویض یک عکس از سوی کاربر، قبلا داخل یک API در iOS 11 توسط اپل ارائه شده بود. به پیش روی دیگر نمی توان دسترسی فیس اپ را آن چنان غیرقانونی دانست.

کاربر درون رابطه با اپلیکیشن FaceApp تمثال مورد نظر را خودش برگزینی می کند. در اینجا بحثی با عنوان «قصد کاربر» مطرح می شود که اپل بارها به آن اشاره کرده است. درواقع وقتی کاربر خودش عکسی را از میان گالری لمس می کند، مشکلی بابت دسترسی اپلیکیشن ندارد. فداکار کارشناسان عقیده دارند چنین جنس دسترسی، بهتر از اجازه ی مشاهده ی طاس گالری به یک اپلیکیشن خواهد بود؛ چرا که تنها عکس مورد نظر کاربر به اپلیکیشن مدال داده می شود.



جلوه جوان سازی فیس اپ روی چهره ی تیم کوک

با وجود توضیحات بالا، باز حزن نگرانی هایی پیرامون دسترسی های حریم خصوصی فیس اپ مطرح می شود. تا اینکه اگر کاربری تو تنظیمات دسترسی، دسترسی به تصاویر را روی حالت Never انتظام کرده باشد، باز حزن اپل امکان اجرای API تک نظر را بوسیله اپلیکیشن می دهد. بوسیله هرحال اپل باید برای چنین مشکلاتی در آینده راه حل داشته باشد تا تنظیمات دسترسی ها به رخساره درخشنده تر برای کاربر ارتکاب کنند. به عنوان مثال می توان گزینه ی Only Once که درون iOS 13 برای دسترسی مکانی کاربرد دارد را در دسترسی تصاویر هم لحاظ کرد.اسناد حریم خصوصی FaceApp تیره هستند

همان طور که گفته شد، بارگذاری تمثال کاربر در فضای ابری به منظور پردازش، چالش دیگر این روزهای فیس اپ است. درواقع پردازش برخلاف اپلیکیشن خود اپل، در تو دستگاه انجام نمی شود. هرچند چنین رویکردی بخاطر اپلیکیشن های متعدد طبیعی محسوب می شود، اما منتقدان از اعلام نکردن بارگذاری بوسیله کاربر گله دارند. به هرحال رسانه ها درباره ی این عدم اعلام بارگذاری با تیم توسعه ی فیس اپ مناسبت داشته اند، اما هنوز پاسخ روشنی منتشر نشده است.

توسعه دهنده ای به شهرت جاشوا نوزی در توییتر برای ابتدایی وهله خطر بارگذاری همگی ی عکس های کاربران را اعلام کرد که البته هنوز از سوی کارشناسان امنیتی تأیید نشده است:مراقب اپلیکیشن FaceApp باشید. این اپلیکیشن بوسیله سرعت همگی ی عکس های شما را عاری تصرف مجوز بارگذاری می یواش. به محض اینکه من اجازه ی دسترسی به عکس ها را به اپلیکیشن دادم، تصاویر به عارض سطر به خوش نویسی در اپلیکیشن نمایش داده شد. وقتی گوشی را به حالت Airplane بردم همه ی عکس ها سریعا نمایش داده شد، اما بوسیله پندار قطع بودن از اینترنت امکان گزینش عکس تک نظر را نداشتم.

امروزه کاربران استفاده های متعددی از بخش تصاویر گوشی های هوشمند خویشتن دارند و اسکرین شات از اطلاعات بنیادی غم بوسیله بخشی از امتحان ی کاربری آن ها بدل شده است. در این میان دسترسی به تصاویر کاربر، بیش از همیشه به چالشی امنیتی تبدیل می شود. مجرمان سایبری می توانند با دسترسی بوسیله همین تصاویرِ به ظاهر بی اهمیت و استفاده از فناوری هایی همچون امتیاز کاراکتر در تصویر، به اطلاعات بسیار مهمی از کاربران دسترسی مشخص کنند.

با وجود نگرانی های مطرح شده از دسترسی اپلیکیشن ها به داده ی کاربران، اهمیت نگهداری خود افراد همچنین دوچندان می شود. امروز کاربران از درخت سرو های متعددی حتی برای مقاصد ساده یا سرگرمی مصرف می کنند. در این میان اطلاع از دسترسی ها و خطرات احتمالی هر سرویس، برای حفظ داده های شخصی شکوه دارد.بیشتر بخوانید:چه اتفاقی اپل را از استفاده نمایشگر پلاستیکی داخل خاندان مقدمه آیفون منصرف کرد؟گلکسی واچ اکتیو 2 با توان پایش ضربان قلب ECG معرفی می شودباگ نسخه بتا iOS 13 امکان دسترسی به پسوردها را مهیا می کندمک بوک ایر 2019 از SSD کندتری نسبت به مدل ۲۰۱۸ استفاده می کندتماس اضطراری اپل واچ یکی از کاربران را از غرق شدن استخلاص داد
  • ۹۸/۰۴/۲۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی