رزرو تالار

بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از روابط عمومی شبکه مستند، میلاد محمدی کارگردان اصیل «چشمانی که رویت» درباره علت پرداختن به عمر دکتر حسابی تو این اصیل گفت: حکیم حسابی یکی از شخصیت های شناخته شده ایرانی است که همه ما با او از راه تاریخچه های درسی آشنایی بدوی داریم، اما تا به حال بوسیله شکل ظریف بوسیله او پرداخته نشده بود و همین موضوع غلام را کنجکاو کرد که بیشتر درباره واقعیت زندگیش بدانم.

وی با اشاره به وجود دیدگاه های متناقض درباره دکتر حسابی افزود: شماره ای درباره او مبالغه می کردند و شعر هایی می گفتند و شماره ای حزن منکر آن شخصیت علمی می شدند. ما استیناف خویشتن را بر این زمینه از سال گذشته شروع کردیم و از راه مصاحبه بوسیله منابع موجود، آشنایان، نزدیکان، خانواده و ماخذ حسابی رجوع کردیم و جلسات یدکی داشتیم و پژوهش بوسیله برهان حساسیت هایی که درباره عمر دکتر حسابی بود داشت، مشکل بود.

محمدی درباره چگونگی سازش با قوم دکتر حسابی برای ساخت این مستند گفت: ما جلسات متعددی داشتیم و ظاهرا افراد زیادی بوسیله آن ها بخاطر ساخت مستند مراجعه کرده بودند و به طور طبیعی طبق نوعی کلیشه با ما اصابت شد، ولی تقلا کردیم این کلیشه را بشکنیم و به موضوع جدیدی برسیم و این فرمان بی حد پر اب بود و تلاش کردیم در دام کلیشه و تکرار نیفتیم.

محمدی امتداد عدالت: پس از رسیدن به جمع بندی این فقره را از فروردین ۹۸ شروع کردیم و در قالب مصاحبه مقداری بازسازی پیوستگی افتاد و پس از آن کار آماده تحویل شد.

این مستندساز یادآوری کرد: آرشیوهای تصویری باریک بین از دکتر حسابی بوسیله دستمان رسید و عکس های نواخت از او داشتیم و این یکی از نکات مثبت کار است.

وی درباره موضوعاتی که تو این مستند بوسیله آن پرداخته شده نیز بیان کرد: سعی کردیم به مسائلی بپردازیم که برای آن سند عرضه می شود و تا حدودی توانستیم دو دیدگاه متناقض درباره دکتر حسابی را تعدیل کنیم. به هر حال، حرف های طبیب حسابی به سر ای است که چنانچه نخواهیم مبالغه کنیم، مقداری جذابیت دراماتیک دارد.

محمدی درباره پاره های انیمیشنی این مستند، گفت: پاره های مربوط به پیرامون طفولیت و نوجوانی دکتر حسابی انیمیشن و نقاشی تصویری شد و به طور طبیعی در مورد بخش هایی که مربوط بوسیله جوانی حکیم بود، منابع تصویری و آرشیوی بیشتر است.

عوامل مستند «چشمانی که رویت» عبارتند از:

ادیب و کارگردان: میلاد محمدی، مشاور کارگردان و تدوین: محمدجواد رجب بیگی، تصویربردار: حسن سیدی پریشان و فرزاد جعفری، نقاشی متحرک: رودابه کاشانی، مدیر تولید: مجتبی قربانی، صدابردار: عظمت بهمنی، پژوهش: علی سیف اللهی، گویندگان: آلبرت کچوئی و مازیار ملکی، جعبه طرح: زمزم شیخ.
  • ۹۸/۰۸/۰۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی