رزرو تالار

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایرنا، بانک مرکزی درباره «بخشودگی سود و جرایم تسهیلات دامن یک میلیارد ریال سررسید شده تا سال ۱۳۹۷» اعلام کرد: براساس اجرای بند «ل» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، موضوع بخشودگی سود تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال که از سال ۱۳۹۵ تاکنون در حال انجام است.

 با توجه به آمار شهود شده در سال ۱۳۹۵، کلیه مطالبات ناچیز از یک میلیارد ریال سیستم بانکی، محتوی زیاد از ۲۶ میلیون بایگانی با مانده اصل بدهی بیش از ۲۴۷۸ هزار میلیارد ریال و سود متعلقه به مقیاس متجاوز از ۴۳۸ هزار میلیارد ریال بود.

همچنین با توجه بوسیله محدودیت منابع در دید گرفته شده داخل مفاد تبصره (۳۵) طریق اصلاح بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور و جدول الحاقیه آن، بانک مرکزی ناگزیر شد موارد قابل پذیرش را محدود بطی ء که بوسیله تدریج و داخل قیافه وجود منابع، گستره مشمولین بخشش سود تسهیلات والا یک میلیارد ریال تکثیر یابد.

بانک مرکزی درون سال ۱۳۹۸ همچنین بخشودگی سود تسهیلات دون یک میلیارد ریال با سررسید سال ۱۳۹۷ و قبل از آن را با رعایت موارد متناسب پسند تعیین شده به بانک های عامل ابلاغ کرده است.

علاوه براین متقاضیان می توانند با مراجعه به بانک های عامل تعیین شده چنانچه  در چارچوب موارد و وضعیت قابل اجابت ابلاغی بانک مرکزی استراحت گیرند، از بخشش سود تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال در قیافه پرداخت یکجای بدهی خویشتن بهره مند شوند.

بانک های ملی ایران، سپه، کشاورزی، صادرات ایران، تجارت، ملت، شادکامی کارگران، توسعه صادرات، مسکن، توسعه تعاون، صنعت و معدن و پست بانک اکنون نسبت به اجرای بخشودگی سود تسهیلات کوچکتر یک میلیارد ریال اقدام می کنند.
  • ۹۸/۰۹/۲۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی