رزرو تالار

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) پس از تخمین شواهد موجود درباره ی احاله هوابرد ویروس کرونا جدید، بامداد امروز با انتشار دستورالعملی تازه، پوشیدن ماسک های پارچه ای را برای تمام آدم اندرز کرد. حالا تیمی بین المللی از پژوهشگران همچنین در مقاله ای جدید که روز گذشته در نشریه ی نیچر منتشر شد، به تأثیر ماسک های جراحی صورت در جلوگیری از واگذاری ویروس کرونا و ویروس های آنفلوانزا از افراد دارای علامت اشاره کرده اند.

استعمال از ماسک های عارض بخاطر پیشگیری از ابتلا بوسیله کرونا از زمان آغاز اشاعه این ویروس نزد پژوهشگران بهداشت اشتراکی به شدت بحث برانگیز بوده است. درابتدا به خاص در ایالات متحده، مقام ها درون موعظه به استفاده از ماسک میسر انگاری کردند و از آدم خواستند تا ذخیره ی کنونی ماسک های جراحی و ماسک های تنفسی N95 را بخاطر کارکنان محافظت های بهداشت نگه دارند.

با این حال، اکنون مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها داخل ایالات متحده به تمام آمریکایی ها اندرز می بطی ء در مکان های اشتراکی ماسک های پارچه ای به صورت بزنند. اما سازمان بهداشت جهانی ظاهرا هنوز هیچگاه تصمیمی برای دگرگونی موقعیت پیشین خود ندارد و همچنان استفاده از ماسک را عزب بخاطر بیماران و مراقبان آن ها توصیه می کند؛ درحالی که مقاله ی جدید با استدلالی قانع کننده استفاده از ماسک را بیش مؤثر می داند.

ویروس های کرونا و آنفلوانزا که عامل بروز عفونت های تنفسی هستند، ازطریق مسیرهای مختلف از انسان بوسیله آدم نقل مکان می شوند: ربط مستقیم یا غیرمستقیم، قطرات کوچک تنفسی و ذرات کوچک تر بوسیله صیت آئروسل. تاکنون به ما گفته شده است که ویروس کرونا جدید به نعوظ کلی هوابرد محو و عمدتا ازطریق تماس با افراد یا سطوح آلوده منتقل می شود؛ ولی همان طور که پیش تر در زومیت خواندید، درباره ی ارجاع ویروس کرونا ازطریق هوا بین دانشمندان ائتلاف رویت وجود ندارد. برای آگاهی دقیق از این موضوع اندرز می کنیم این مقاله ی زومیت را تجسس کنید.مقاله های مرتبط:هرآنچه باید درباره ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح مختلف بدانیدویروس کرونا متاخر چگونه منتشر می شود؟



اکنون مقاله ی نیچر بخاطر آزمایش تأثیر ماسک های جراحی صورت، تا معادل اضافی بر پراکندن ویروس ازطریق قطرات کوچک و ذرات آئروسل تمرکز کرده است. پژوهشگران در این مطالعه استدلال می کنند ازآنجاکه «اغلب شواهد موجود درباره ی معلول فیلترینگ ماسک های رخساره و تنفسی از تجارب آزمایشگاهی با ذرات غیربیولوژیکی به دست آمده است و نیز اغلب پژوهش ها بر آنفلوانزا و نه ویروس کرونا جدید (SARS-Cov-2) تمرکز کرده اند»، آموخته های ما درباره ی اثربخشی ماسک های جراحی درحقیقت بیش کمتر است. بنابراین، چگونه می توانیم آنچه را که می دانیم بوسیله دنیاگیری کنونی کووید ۱۹ تعمیم دهیم؟

پژوهشگران با کاربرد از دستگاهی به صیت Gesundheit II که لحظه انسان را جمع آوری می کند، آزمایشی انجام دادند و دریافتند داخل افرادی که ماسک نمی پوشند، ویروس کرونا در ۳۰ تا ۴۰ درصد از قطرات کوچک و آئروسل ها یا ذرات کوچک تر بیرون شده از آن ها وجود دارد؛ درحالی که به طرز چشمگیر، تمام داوطلبانی که ماسک صورت پوشیده بوده اند، اصلا هیچ ویروس کرونایی نه ازطریق قطرات کوچک و نه آئروسل ها منتشر نکردند.

هرچند نتایج مطالعه ی اخیر درخورتوجه است، همچنان باید با دیده ی تردید و تردید بوسیله آن نگریست. ذیل میلتون، نویسنده ی اصلی مقاله ی نیچر و استاد تمام بهداشت محیط کاربردی تو دانشگاه مریلند بوسیله وب سایت ساینس دیلیگفت:در مواقع معمولی می گوییم اگر اثربخشی ماسک از نظر آماری به راه معنادار اثبات نشود یا درون مطالعات دنیای واقعی اثرگذار نباشد، پوشیدن آن را توصیه نکنیم؛ اما در میانه ی یک دنیاگیری ما چاره ای دیگر نداریم. اگر ماسک حتی به نعوظ جزئی واگذاری را کاهش دهد، ارزش امتحان کردن را دارد.

درهمین حال، گیرایی ماسک ها درسرتاسر جهان درحال کاهش است. کارکنان محافظت بهداشتی در کشورهای غربی بوسیله استعمال از ماسک های پارچه ای مشت ساز روی آورده اند و ظاهرا دروضعیت کمبود و گرانی شدید این ماسک در کشورمان نیز تنها راه، ساخت ماسک در ساختمانی است. وصیت ی متاخر CDC به پوشیدن ماسک امکان پذیر است معضلات کنونی داخل تأمین تقاضای جهانی ماسک را سخت گیری نرم و غوغا پیاده شدن سر دستیابی بوسیله آن را افزایش دهد؛ هرچند این مرکز تأکید می درنگ که ماسک های پزشکی باید برای کادر علاج پس انداز شود و مردم به جای آن، از پوشش های پارچه ای استفاده کنند.

دولت ترامپ به تازگی از شرکت 3M که تأمین کننده ی تجهیزات پزشکی در آمریکا است، درخواست کرد تا بوسیله نیت حفظ کردن ماسک ها ی تنفسی N95 داخل کشور، ابتیاع آن ها را به کانادا ایستا کند. نیز بنا به گزارش ها، ایالات متحده کل محموله ی ماسک هواپیمایی را که عازم فرانسه بود، ضبط کرد. زمان حال در این شرایط ظاهرا رساندن یک ماسک کاربردی بوسیله دست مورد مورد شهروندان به دشوارترین حکم گیتی تبدیل شده است. باتوجه به پژوهش نیچر و وعظ ی اخیر CDC، اکنون بهتر است که هنگام پیشگاه تو جا های عمومی با هر مایه ای که می توانید، چه روسری یا ماسک پارچه ای صورتتان را بپوشانید.بیشتر بخوانید:سازمان ترتیب صنفی رایانه ای کسب وکارها را به اندوه فکری بخاطر برون رفت از اغتشاش کرونا تشویق کردگوگل ممنوعیت تبلیغات مرتبط با کرونا را برمی داردشمار جان باختگان ویروس کرونا داخل ایران از گره پیشی گرفتهمه گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۱۶ فروردین ۹۹]سال ۲۰۲۰؛ بدترین سال بیع جهانی موبایل هنگام یک دهه ی اخیر
  • ۹۹/۰۱/۱۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی